اقتصادی 14:16 - 28 آذر 1397
شرکت ملی راه آهن ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد با نصب و راه‌اندازی سیستم‌های خودکار و هوشمند توقف قطار به افزایش امنیت و در عین حال سرعت حمل و نقل ریلی در این کشور بپردازد.

تلاش ترکیه برای هوشمندسازی سیستم توقف خطوط ریلی پایتخت

به گزارش ایسنا، سیستم خودکار و هوشمند توقف قطار که موسوم به سیستم‌های ATS است، سامانه جدید و فوق هوشمندی است که به صورت نرم‌افزاری بر روی قطار و ایستگاههای راه آهن نصب و راه‌اندازی می‌شود و در صورت بروز هر گونه حادثه ناگوار و غیرمترقبه موجب توقف قطار و نجات جان سرنشینان و مسافران آن می‌شود.

شرکت ملی راه آهن ترکیه (TCDD) روز گذشته اعلام کرد که می‌خواهد با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین بکار رفته در سیستم‌های ریلی آنکارا، پایتخت این کشور به نوسازی و ایجاد تغییر و تحولات جدیدی بپردازد که به موجب آن امنیت قطارهای درحال تردد درون شهری و برون شهری بیشتر از پیش تامین خواهد شد و بدین ترتیب می‌توان گفت که تمامی قطارها و ایستگاه‌های راه‌آهن در این شهر به سیستم ATS مجهز خواهند شد تا در راستای اجرای ‌برنامه‌های دولت این کشور برای احیا و نوسازی خطوط ریلی و سامانه‌های حمل و نقل گام بردارد.  

بر اساس گزارش دیلی صباح، این سیستم همچنین قادر خواهد بود زمان دقیق رفت و آمد قطارها را با استفاده از گزینه‌های ایمنی مانند کنترل هوشمند در تقاطع‌های هم‌سطح و غیر هم‌سطح پیش‌بینی و اعلام کند و در صورت بروز هر گونه خطا و احتمال برخورد به صورت اتوماتیک و خودکار قطارهای مربوطه را کنترل و متوقف کند. این امر می‌تواند به کاهش تصادفات و تلفات ناشی از برخورد دو قطار با یکدگیر جلوگیری به عمل بیاورد.  

انتهای پیام


10004342
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سامانه خودنویس گفت: در خرداد ماه سال 1402 اولین قرارداد اجاره در سامانه خودنویس انجام شد و در خرداد ماه امسال هم اولین قرارداد خریدو فروش سامانه خودنویس ثبت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است