وبگردی 05:00 - 08 آذر 1393
یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه آزاد اسلامی یزد، موفق به ساخت و عرضه سه ربات‌ جنگی، امدادگر و مین‌یاب برای مناطق مرزی و جنگی کشور شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانهادی زارع از محققان این تیم تحقیقاتی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فناوری ایسنا، از طراحی و ساخت سه ربات "امدادگر"، "مین یاب" و "ربات جنگی" خبر داد و گفت: ربات امدادگر برای امداد رسانی سربازان آسیب دیده در مناطق جنگی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این ربات قادر است کمک‌های اولیه را به سربازان مصدوم برساند، اظهار داشت: این ربات مجهز به سنسور، دوربین و میکروفون است و با استفاده از این تجهیزات می‌توان از مرکز فرماندهی با مصدوم ارتباط برقرار کرد.

زارع، ربات مین‌باب را نیز از دیگر دستاوردهای این تیم تحقیقاتی ذکر و خاطرنشان کرد: ماموریت این ربات، جابجایی و تشخیص مین است و از نظر آیرودینامیکی، به گونه‌ای طراحی شده است که اگر مانعی در مسیر حرکتش باشد، به راحتی از آن عبور می‌کند.

این محقق با اشاره به جزئیات ربات جنگی ساخت خود و همکارانش در تیم حاضر، اضافه کرد: ربات جنگی شکلی شبیه تانک دارد و سلاح بر روی آن نصب می‌شود. این ربات، دارای بازویی است که می‌تواند از روی مانع به راحتی عبور کند.

زارع، اساس عملکرد این ربات را پردازش تصویر ذکر و اظهار کرد: این ربات می‌تواند در مناطق مرزی قرار گیرد و فرد در حال عبور را از طریق پردازش تصویر شناسایی کند.

به گفته وی، این ربات همچنین قادر است با میکروفون و بلندگویی که در آن نصب شده، با فرد ارتباط برقرار کند و در صورتی که پاسخ مثبتی دریافت نکرد، شلیک کند.


5291373
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رفاه زندگی در پیری منوط به برنامه ریزی اقتصادی در دوران شروع زندگی و جوانی است برای این کار باید چند اصل را رعایت کنید تا برنامه ریزی مالی بهتری داشته باشید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» درحالی برخی کاربران و رسانه‌ها مدعی حضور گسترده نیرو‌های پلیس در پارک دانشجو هستند که این تصویر مربوط به ۷ سال پیش است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» این روزها و بعد از عملیات وعده صادق، اوضاع در مناطق محاصره‌شده، رو به بهبود است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات گسترده و پیچیده ایران علیه رژیم صهیونیستی زوایای ناگفته زیادی دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» زباله‌های تهران حکم طلا را دارند؛ طلایی که خیلی‌ها را مانند قارون ثروتمند کرده است؛ کاسبانی که آنقدر ولع پول بیشتر دارند که برای همین مخازن زباله بدبو روی هم تفنگ می‌کشند و هم را می‌کُشند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» زباله‌های تهران حکم طلا را دارند؛ طلایی که خیلی‌ها را مانند قارون ثروتمند کرده است؛ کاسبانی که آنقدر ولع پول بیشتر دارند که برای همین مخازن زباله بدبو روی هم تفنگ می‌کشند و هم را می‌کُشند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» روش‌های هوشمندانه‌ای که رسانه‌ها از گذشته تاکنون برای تحت تاثیر قرار دادن باور‌های مخاطب به کار گرفته‌اند، با بروز رسانه‌های جدیدتر و تاثیرگذارتری مانند توئیتر، فیسبوک و. شکل نوینی به خود گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حامیان غربی رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم‌ نسبت به خباثت‌هایی که در سر دارد، هشدار دادند. آن‌طور که در گزارش رسانه‌های غربی آمده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوها و تماس‌های تلفنی از نتانیاهو خواسته پاسخی به ...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» همراهی یا عدم همراهی آمریکا با اسرائیل به مسئله سیاست خارجی این کشور و ائتلاف غربی‌ها متشکل از کشور‌های اروپایی تبدیل شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از دانشمندان به رهبری زیست‌شناس، کورتنی کلارک هاچتل، تاردیگراد‌ها را با پرتو‌های گاما منفجر کردند و به مشاهده واکنش آنها نشستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است