اجتماعی 15:19 - 02 آبان 1393
سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه شاخص کیفیت هوای تهران از روز چهارشنبه تا امروز ۷۰ پله صعود یافته است، گفت: بر همین اساس هوای تهران در مرز هشدار قرار گرفت.

هوای تهران در مرز هشدار قرار گرفت
به گزارش افکارنیوز، حشمت‌الله بسطامی درباره شرایط کیفی هوای تهران، اظهار داشت: با توجه به اطلاعات به دست آمده از دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا مشخص شد که امروز غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در مقایسه با روزهای گذشته افزایش چشمگیری یافته است و بر همین اساس امرو نیز هوای تهران برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد.



سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا طی روز چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری به ترتیب برابر با ۶۰ و ۱۰۰ بود، افزود: این در حالی است که امروز شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۱۳۰ قرار گرفته است.



وی با بیان اینکه اصلی‌ترین آلاینده هوای تهران ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است، ادامه داد: این ذرات اثر مستقیم از منشأ داخلی انسان‌ساز (سوخت دیزل) و همچنین ریزگردهای محلی دارند که به غبار محلی معروف هستند.



وی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا طی ۲ روز آینده، ابراز داشت: بر همین اساس انتظار می‌رود با آغاز هفته پیش رو و افزایش ترددها و پایداری هوا شاهد تشدید آلودگی هوا باشیم.



به گفته بسطامی بر همین اساس به شرایط هشدار رسیدن هوای تهران طی ۲ روز آینده دور از انتظار نخواهد بود.







سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته شاهد افزایش ۷۰ واحد شاخص کیفیت هوا بودیم که پیش‌بینی می‌شود این شرایط در روزهای آینده ادامه یابد.



وی متذکر شد: به منظور جلوگیری از رسیدن به شرایط هشدار لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر جداً خودداری شود.







بسطامی با اشاره به توقف فروش هفتگی آرم طرح ترافیک برای جلوگیری از شرایط هشدار، گفت: به مدیران مدارس پیشنهاد می‌شود که فردا زنگ ورزش مدارس به خصوص در دبستان‌ها را تعطیل کنند.



وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی لازم است کودکان، سالمندان، خانم‌های باردار و همچنین بیماران قلبی، تنفسی و ریوی از فعالیت بدنی و تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

5027371
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت از ابتدای سال تاکنون ۵ روز هوای پاک داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اختلاف یک میلیارد تومانی مرد دلال زمین و خودرو با مدیر شرکت آرایشی بهداشتی به جنایت ختم شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در ۹ استان، از امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیشترین تصادفات فوتی عابرین در شهر تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ترافیک در بزرگراه‌های شهید حکیم، همت، نواب، چمران، زین الدین و بابایی پرحجم است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراه‌های حکیم، همت، آبشناسان، نواب، چمران، زین الدین، بابایی و میدان سبلان پر حجم ،آزادراه و بزرگراه سعیدی فعلا خلوت هستند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: امسال ۲۵ تقاطع به بهره‌برداری می‌رسد و هر ماه حداقل دو طرح عمرانی افتتاح خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است