علمی فناوری 17:57 - 15 آذر 1397
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: سه تن از جوانان رشید این کشور شهید می‌شوند، شهادت این سه دانشجو تنها بحث اعتراض نیست، بلکه بحث دفاع از هویت ایران و ایرانی و دفاع از سال‌ها استعمار، تحقیر و سرکوب یک ملت توسط قدرت‌های بیگانه است.

شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر نشانه دفاع از هویت ایرانی بود

به گزارش ایسنا، محمدجواد رنجکش امروز در پیش همایش هفتم تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای در دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: فعالیت‌ها و رشادت‌های بسیار زیاد مجموعه نیروهای مسلح و پشتیبانی در راه تامین امنیت کشور و نظام بیش از آن است که ما بتوانیم تصور کنیم، امنیت مرهون رشادت‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و افرادی است که هنوز در مجموعه نیروهای مسلح بی‌ادعا فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص روز دانشجو، گفت: بعد از کودتای ۱۳۳۲ رئیس‌جمهور دولتی که آشکارا مقامات او به نقش خود در ایجاد کودتا علیه یکی از حکومت‌های دموکراتیک ایران ادعا و نقش خود را با افتخار بیان کرد، به ایران می‌آید و این دانشگاه و دانشجو است که نسبت به حضور مداخله‌گرایانه رئیس یک کشور اعتراض می‌کند.

رنجکش افزود: سه تن از جوانان رشید این کشور شهید می‌شوند، شهادت این سه دانشجو تنها بحث اعتراض نیست، بلکه بحث دفاع از هویت ایران و ایرانی و دفاع از سال‌ها استعمار، تحقیر و سرکوب یک ملت توسط قدرت‌های بیگانه است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کشور ایران از دیرباز با مقوله امنیت گره خورده است، عنوان کرد: به همین دلیل ایران موقعیت ممتازی دارد که در پهنه جغرافیا از آن برخوردار است. دارا بودن منابع طبیعی، چهارراه جهانی و بسیاری از ویژگی‌ها و بارزه‌های دیگر از این موارد بوده که کمتر کشوری در نظام بین‌الملل از آن برخوردار است. در این بین نقش نخبگان و رهبران در تبیین و در پیش گرفتن راهبردهایی برای تامین امنیت و دفاع از امنیت ملی جایگاه برجسته‌ای دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص این همایش، تصریح کرد: اقدام بسیار مثبتی که برگزارکنندگان این همایش انجام دادند، این بود که سال پیش در آذرماه در چهارمین همایش از تمام دانشگاه‌های سراسر کشور دعوت کردند که به تهران آمدند، بنابراین دایره برگزاری همایش را از حالت درون سازمانی خارج کرده و حالت آکادمیک سراسر کشور به آن بخشیدند. پیشنهاد شد که به جای اینکه تنها یک همایش اصلی برگزار شود، قبل از آن پیش همایش‌های استانی برگزار شود.

وی ادامه داد: امسال ۲۳۷۱ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که عدد بسیار قابل توجهی است. بسیاری از این مقالات بعدا به منابع درسی رشته‌هایی که در دانشکده‌های نظامی تدریس می‌شود، تبدیل شده که اقدام مناسبی است. ما در دانشگاه فردوسی کمیته‌ای را با حضور نهاد رهبری، سازمان بسیج اساتید و معاونت پژوهشی دانشگاه فردوسی تشکیل دادیم، اطلاع‌رسانی‌ها از سال پیش انجام شد. امسال سهم مقاله‌های دانشگاه فردوسی چند برابر سه دوره قبل بود. این همایش هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. قرار است که دوره بعد این همایش به صورت بین‌المللی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی دایر شود.



انتهای پیام


9992534
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است