بین‌الملل 08:44 - 25 بهمن 1394
مشاور وزیر دفاع عربستان با تایید اخبار منتشر شده درباره اعزام نیرو و جنگنده به ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور برای شرکت در "جنگ" علیه داعش به پایگاه اینجرلیک ترکیه رسیدند.

عربستان اعزام جنگنده‌هایش به پایگاه "اینجرلیک" ترکیه را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: عربستان تا زمان شکست داعش به هدف قرار دادن این گروه تروریستی ادامه خواهد داد؛ چرا که به طور مستقیم در معرض حملات داعشی‌ها و چندین منطقه قرار گرفته و همچنان در معرض تهدید مستقیم از سوی این گروه قرار دارد.

وی اعلام کرد که چند جنگنده عربستانی برای شرکت در جنگ علیه داعش به پایگاه اینجرلیک ترکیه رسیده‌اند.

عسیری درباره عملیاتی که جنگنده‌های عربستان در سوریه انجام خواهند داد گفت: عربستان با ائتلاف بین المللی برای "جنگ" علیه داعش در سوریه همکاری می‌کند و از طریق افزایش اقدام هوایی گفته‌های خود را به عمل تبدیل خواهد کرد و ما منتظر جزئیات عملیات نظامی برای آغاز عملیات زمینی هستیم.

وی درباره ناخرسندی روسیه از اقدام جدید ترکیه و عربستان در سوریه گفت: عربستان و ترکیه به صورت انفرادی دست به عملیات نمی‌زنند بلکه بخشی از ائتلاف بین المللی برای جنگ با داعش هستند. روسیه زمانی که آغاز عملیات خود در سوریه را اعلام کرد گفت که این عملیات را برای مقابله با داعش آغاز کرده است. امروز باید ماموریتی را که به خاطر عملیات خود را در سوریه آغاز کرده اجرا کند.

عسیری مدعی شد: موضع عربستان کاملا واضح است ما بارها اعلام کرده‌ایم که از مخالفان "میانه‌رو" سوریه حمایت می‌کنیم. "نظام سوریه و داعش دو روی یک سکه هستند و هر دو مردم سوریه را می‌کشند!"

پیش از این مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز اعلام کرده بود که عربستان جنگنده‌هایی را برای شرکت در جنگ علیه داعش به پایگاه اینجرلیک فرستاده است.

وی گفته بود که ترکیه و عربستان احتمالا عملیات زمینی علیه داعش در سوریه را آغاز کنند.

انتهای پیام


7681454
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» توئیت یک‌کلمه‌ای بن‌گویر وزیر امنیت ملی صهیونیست‌ها که نوشته بود؛ דרדל׳ה! در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدا از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که چهار فرد و دو نهاد صهیونیست را به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینیان کرانه باختری تحریم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های گروه هفت به اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که با روسیه همکاری می‌کنند، تهدید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام‌های اروپایی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار، عنوان شد که این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا درباره حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد که واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه روسیه گفت تهدیدات ادعایی که به ایران نسبت داده می‌شوند به قصد منحرف کردن توجهات از جنگ غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان همکاری اسلامی وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد در خصوص آمار بالای شهدای کودک در غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است