اجتماعی 17:28 - 02 شهریور 1398

اهداف تأسیس مرکز جامعه بین المللی سلامت روان تشریح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محسن فتحی زاده در نشست بین المللی روان شناسی و روان پزشکی در نیروهای نظامی و انتظامی ضمن خوشامدگویی به میهمانان، اظهار کرد: مقدم شما را به جمهوری اسلامی ایران سرزمین شعر و ادب، ایمان و حماسه، صلح و امنیت و سرزمین نخبگان و اندیشمندان با پیشینه تاریخی هزاران ساله و افتخارآفرین را گرامی می دارم.

وی اضافه کرد: در عصر حاضر، سلامت روان یکی از مهم ترین شاخص های سلامت و بهداشت یک جامعه قلمداد می شود و ارتباط تنگاتنگی با سایر ابعاد سلامت از جمله سلامت جسمانی، اجتماعی، معنوی دارد و این عرصه عمیقا مورد توجه روان شناسی، روان پزشکان و سایر دانشمندان حوزه علوم رفتاری، اجتماعی و معنوی قرار گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه بهداشت روانی در یگان های نظامی و انتظامی به لحاظ اهمیت حفظ و ارتقاء سلامت جسمانی و روانی کارکنان و بهره وری و افزایش توان رزمی نیروهای مسلح از اهمیت غیرقابل انکاری برخوردار است، اضافه کرد: ماهیت پرفشار و پراسترس مشاغل انتظامی و نظامی اهمیت این موضوع را دو چندان کرده است.

سردار فتحی زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران به علت شرایط خاص منطقه ای، موقعیت ژئوپولیتیکی و حساس کشور در کانون تهدیدهای امنیتی قرار داشته و همواره با بحران ها و درگیری های منطقه ای از جمله ۸ سال جنگ تحمیلی و سایر بحران های امنیتی فعالیت های گروه های تروریستی مواجه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب، نیروهای مسلح  ضمن مقابله با این تجاوزات و تهدیدات موفق شدند آنها را کنترل کرده و وضعیت امنیتی کم نظیری را در کشورمان و منطقه برقرار کنند.

سردار فتحی زاده اضافه کرد: از این رهگذر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی انتظامی تجربه ارزشمندی را در حفظ و ارتقاء امنیت روانی جامعه و نیروهای خود کسب کرده است.

جانشین معاون هماهنگ کنده ناجا به برگزاری موفق چهارمین کنگره آسیا اقیانوسیه طب نظامی در سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: ریاست کارگروه منطقه ای آسیا- اقیانوسیه طب نظامی را برای دو سال پیش رو، کشور ما بر عهده دارد از این رو برنامه های جامع، متنوع و کاربردی را در بستر علمی، فرهنگی و اجتماعی جهت مشارکت حداکثری کشورهای منطقه طرح ریزی کرده و در نشست مجمع عمومی ICMM نیز به تصویب رسانده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کمیته بین المللی طب نظامی ICMM به عنوان یک کمیته ملی تأثیرگذار و باقدمت و سابقه حدود یکصدساله خدمات گسترده ای در بعد سلامت جسمانی ارائه کرده است، افزود: در سایر ابعاد سلامت به ویژه بعد سلامت روان متأسفانه کاستی ها و خلاء های اساسی وجود دارد که از این رو جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد تشکیل مرکز جامع بین المللی سلامت روان را در آخرین کنگره بین المللی ICMM  مطرح کرد و پس از بحث و تبادل نظر میان ۱۱۹ کشور عضو کمیته بین المللی طب نظامی با رأی قاطع و اکثریت اعضاء، تأسیس مرکز جامعه بین المللی سلامت روان به تصویب رسید و در حال حاضر ایران به عنوان پیشنهاد دهنده برای یک دوره چهار ساله به عنوان رئیس این مرکز انتخاب شده است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: این مرکز با همفکری و همکاری همه کشورهای عضو اهداف کلان و جزئی متعددی را پیگیری خواهد کرد.

سردار فتحی زاده در ادامه به اهداف اصلی تشکیل این مرکز پرداخت و افزود: ارتقاء توان رزمی و توسعه سلامت روان کارکنان نظامی و انتظامی با استفاده موثر از علوم روان شناسی و روان پزشکی، ارائه خدمات بهداشت روان و روان شناسی سلامت در بالاترین سطح ممکن به کارکنان و خانواده های آنان، ارتقاء توان علمی کارشناسان با استفاده از ظرفیت های موجود در کشورهای عضو و بهره گیری از امکانات علمی و دانشگاهی علاقمند به همکاری از جمله اهداف تشکیل این مرکز بین المللی محسوب می شود.

سردار فتحی زاده خاطر نشان کرد: در راستای تحقق این اهداف کاربردی علاوه بر برگزاری این گردهمایی برای چهار سال آینده، برنامه های از قبیل تله کنفرانس، کارگاه و نشست های علمی متعدد با مشارکت سایر کشورها در دستور کار مرکز جامع بین المللی  سلامت روان قرار دارد.

این مقام عالی انتظامی اظهار امیدواری کرد: با همکاری و مشارکت نیروهای تخصصی و علاقه مند حوزه سلامت روان در کشورهای عضو بتوانیم با اولویت پیشگیری، پژوهش و آموزش نقش موثری در ارتقاء سلامت کارکنان نظامی و انتظامی ایفا کنیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: اینجانب به نمایندگی از فرمانده نیروی انتظامی ضمن آرزوی موفقیت برای این نشست و دستیابی به اهداف تعیین شده برای این رویداد مهم و علمی، سفری به یاد ماندنی برای میهمانان خارجی و تجربه ای ارزشمند برای همه شرکت کنندگان آرزو دارد و از دست اندرکاران برگزاری این همایش که از مدتها پیش برای اجرای شایسته آن تلاش کرده اند، تشکر و قدردانی می کنم. 


10217555
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است