اجتماعی 11:41 - 27 دی 1396
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه ۱۷ دستگاه مسئول در حوزه آلودگی هوا، مصوبات مربوط به این موضوع را به درستی اجرا نمی‌کنند، گفت: آلودگی هوا با دستور حل نمی‌شود.

آلودگی هوا با دستور حل نمی‌شود/ محیط زیست وظیفه نظارتی را درست اجرا نکرده است

به گزارش ایسنا، وحید حسینی با اشاره به اینکه در زمینه مقررات آلودگی هوا انباشتی از مصوبات را داریم، اظهار کرد: سال‌های پیش قوانین هوای پاک در کشور مطرح شده است. مصوبات متعدد مجلس، هیئت وزیران، شورای اسلامی شهر تهران و ... برنامه‌های متعددی در سطح شهری و ملی را تایید کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۷ دستگاه مسئول اجرای این مصوبات هستند.

وی ادامه داد: قوانین و مصوبات اجرا نشده یا بد اجرا شده توسط دستگاه‌های مسئول به قدری زیاد است که اثر بخشی آنها را از بین برده است. باید به این فکر کنیم چرا این قوانین اجرا نشده و اگر ارگان یا سازمانی بخشی از این قوانین را اجرا نکرده به چه دلیل بوده است؟

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه بین دستگاه‌های مسئول هماهنگی وجود ندارد، تصریح کرد: این پدیده در کشورهای دیگر نایاب است. تعدد نهادها و مسئولان، هماهنگی‌ها را بسیار و عمل را ضعیف کرده است.

حسینی ادامه داد: در زمینه مقررات و مصوبات نقص نداریم بلکه باید به اجرا ورود کنیم. در اجرا از وزارت صنعت، معدن تجارت، وزارت نفت، وزارت نیرو تا شهرداری‌ها همه مسئول هستند و باید اقداماتی انجام دهند.

وی سازمان حفاظت محیط زیست را ناظر برعملکرد دیگر دستگاه‌های مسئول دانست و تاکید کرد: این سازمان باید رعایت مقررات، نظارت و قصور و خطاها را دنبال کند ولی این وظیفه نظارتی هم تا به حال درست انجام نشده است. در واقع هم از نظر اجرا و هم از نظر نظارت ضعیف عمل کرده‌ایم.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه سالانه حدود ۵۰۰۰ نفر در کلانشهر تهران بر اثر آلودگی هوا فوت می‌شوند، اظهارکرد: تا به حال هیچ نهاد، سازمان یا حتی فردی به عنوان مقصر آلودگی هوا اعلام نشده است و ندیده‌ایم بابت مرگ ۵۰۰۰ نفر کسی مواخذه شود. در حالی که تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بر آلودگی هوا و وسیله‌های موتوری آلوده شخصی در این مسئله اتفاق نظر دارند.

به گزارش ایسنا، وحید حسینی-مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- روز گذشته نیز در نشست تخصصی نحوه اجرایی کردن قانون هوای پاک نسبت به عملکرد مجلس شورای اسلامی برای اعمال برخی تغییرات در لایحه هوای پاک نیز انتقاد کرد و گفت: در پیش‌نویس قانون هوای پاک گارانتی قطعات کنترل آلودگی خودروها هفت سال و معافیت خودروهای نو از معاینه فنی دو سال تعیین شده بود اما متاسفانه در مجلس جای این اعداد عوض شد. اگر گارانتی قطعات کنترل آلودگی خودرو هفت سال باشد مالک خودرو با خیال راحت برای تعمیر یا تعویض قطعات به نمایندگی خودرو مراجعه می‌کند، در نتیجه این قانون خودروساز را به نصب تجهیزات با کیفیت مجبور می‌کرد اما متاسفانه گارانتی قطعات کنترل آلودگی به مدت دو سال در مجلس تصویب شد.

انتهای پیام


9641651
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است