بین‌الملل 08:50 - 10 اردیبهشت 1396
رئیس جمهوری آمریکا در جشن ۱۰۰ روزگی دوران زمامداری خود، ضمن برشمردن دستاوردهایش، عملکرد رسانه های آمریکایی را به اتهام دروغ پراکنی، مردود اعلام کرد.

ترامپ به رسانه ها نمره مردودی داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، یکصدمین روز از آغاز دوره زمامداری خود را در حالی در ایالت «پنسیلوانیا» و در جمع هوادارانش جشن گرفت که همزمان اصحاب رسانه در هتلی در واشنگتن دی سی بدون حضور او میهمان کاخ سفید بودند.

غیبت ترامپ از ضیافتی که کاخ سفید برای خبرنگاران ترتیب داده بود، به زعم اصحاب رسانه نشانه بی احترامی به خبرنگاران بود و به زعم خود او، نشانه بی اعتمادی و راهی برای نشان دادن اعتراض به آنچه که بی عدالتی در انعکاس اخبار مربوط به دستاوردهای ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوریش می نامد.

اما در همان حال که «باب وود ورد» در ضیافت کاخ سفید با خبرنگاران، خطاب به میزبان غایب از جمع، گلایه کرد که «آقای رئیس جمهور، رسانه بنگاه نشر اکاذیب نیست»؛ ترامپ هم در جمع هوادارانی که در «هریسبرگ» پنسیلوانیا جمع شده بودند، گفت: در ۱۰۰ روز گذشته به همه وعده هایم یک به یک عمل کردم و انتقادهایی که از دستاوردهایم می شود محصول دروغ پراکنی خبرنگاران است.

ترامپ نخستین رئیس جمهوری است که از حضور در مراسم برگزاری ضیافت سالانه کاخ سفید با خبرنگاران که از سال ۱۹۸۱ و در دوره ریاست جمهوری «رونالد ریگان» باب شد، شانه خالی کرد.

وی خطاب به خبرنگارانی که زمانی آنها را غیر صادق ترین ابناء بشر نامید، گفت: اگر کار رسانه صداقت پیشگی و راستگویی است، پس شما از این بابت مردودی کامل می گیرید.

ترامپ در عین حال از تصمیم خود برای عدم حضور در شام رسمی با خبرنگاران، ابراز رضایت کرد و این مراسم را کسالت آور خواند.

وی خاتمه دادن به دزدی مشاغل و اشتغال زایی، رها کردن صنایع تولید انرژی از قید و بندهای غیرضروری و خروج از معاهدات تجاری بین المللی که سود چندانی برای آمریکا ندارند را از جمله مهمترین دستاوردهای ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری خود خواند.

ترامپ همچنین وعده داد تا ۲ هفته دیگر تصمیم مهمی در حوزه محیط زیست و تغییرات اقلیمی بگیرد. این در حالی است که وی پیشتر گفته بود که قصد خروج از توافق آب و هوایی پاریس را دارد.

مهاجرت و ساخت دیوار مرزی مکزیک از دیگر مقولاتی بود که وی در شرح دستاوردهای یکصد روز نخست زمامداری خود به آنها پرداخت.


9054946
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است