گوناگون 13:47 - 06 بهمن 1398

۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها به سمت پذیرش با سوابق تحصیلی رفته است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کمرئی پیش از ظهر یکشنبه در گردهمایی معاونان و کارشناسان آموزش متوسط سراسر استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: هم زندگی و هم شهادت سردار سلیمانی بر جامعه تأثیر به سزایی داشت ۴۰ سال مبارزه با دشمنان موید این موضوع است.

وی افزود: سردار شهید سلیمانی در جاهای مختلف به قدری منشأ اثر بود که پژوهشگران آمریکایی در مورد وی مقالاتی نوشته‌اند این شهید بزرگوار بعد از شهادتش هم منشأ اثر بود چه در ایران و آن در خارج از مرزها بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مردان بزرگ بعد از مرگشان شناخته می‌شوند و سردار شهید سلیمانی هم از زمره آنان است که پس از شهادت هم منشأ اثرات بسیاری در سطح بین‌المللی و کشور بوده و در مبارزه با دشمنان از جمله اسرائیل بسیار خوب عمل کرد و مردم به وی بسیار علاقمند بودند و هستند.

کمرئی تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی بازیابی یک اعتماد عمومی نسبت به نیروهای انقلاب در سراسر کشور برای ملت به وجود آورد که بعد از انقلاب هم شاهد آن بودیم.

شهادت سردار سلیمانی به تحقیر آمریکا در منطقه انجامید

وی یادآور شد: وی فرمانده‌ای بود که دشمنش یک ابرقدرت بود یک کشور بود سردار سلیمانی از انسان‌های بزرگ بود و انسان‌های انقلابی قطعاً دشمنان بسیاری دارند و به گفته مقام معظم رهبری که خبیث‌ترین افراد در ترور سردار نقش داشتند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شهادت سلیمانی به تحقیر آمریکا در منطقه انجامید که علائم آن را می‌توان در بیرون راندن آمریکایی‌ها در عراق مشاهده کرد.

وی افزود: ویژگی‌های شخصیتی او از هر لحاظ برجسته بود و ملت به آن واقف بودند اما آن چیزی که مردم را بعد از شهادت به میدان کشاند ویژگی‌های شخصیتی، باور، ایمان و… بود که از وی یک فرد کاریزما ساخته بود و وی سرمایه یک جامعه و یک ملت شد.

آموزش و پرورش باید به عنوان اولویت جامعه باشد

کمرئی در بخشی دیگری از سخنانش ابراز داشت: مهارت از جمله مسائلی است که در جامعه مردم به آن توجه دارند ضمن اینکه مسئولان باید به دنبال برنامه‌ریزی برای آن باشند و سیستم آموزشی روی آن متمرکز باشد.

کمرئی گفت: در سخنان مقام معظم رهبری نیز آموزش‌های مهارتی مشاهده می‌شود و هر کجا مسئله آموزش و توسعه است صحبت‌هایشان متمرکز می‌شود. همچنین نگاه رئیس جمهور هم بر توسعه مهارت است و این که جامعه از عدم اشتغال و ضعف تولید و تکنولوژی رنج می‌برد برای همین باید به موضوع مهارت توجه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش و پرورش باید به عنوان اولویت جامعه باشد که در حال حاضر اینچنین نیست و با کارکردهای اقتصادی گره بخورد و در غیر این صورت خیلی مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

وی گفت: بر اساس ارزیابی شاخص‌ها استان کرمان در زمینه آموزش و پرورش استانی فعال و پرتلاش است که با برنامه پیش می‌رود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: مدار حرکت استان روی بحث آموزش است که جهت‌گیری بسیار خوبی است اما باید برنامه‌ریزی داشت زیرا آشفتگی در عمل نتیجه آشفتگی ذهن است.

وی افزود: بحث کیفیت مدرسه در سند تحول بنیادین جهت‌گیری نظام آموزشی، توجه به کیفیت گروه‌های آموزشی، خلق موقعیت است.

کمرئی به سند تحول آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: ۸۰ درصد از اهداف آموزشی در خلال نحوه آموزش است که دانش‌آموز را تحت تأثیر قرار می‌دهد همچنین برنامه درسی پنهان نیز مؤثر است.

وی با بیان این که یادگیری ابزار تربیت است، یادآور شد: این مسئله اساس سند تحول است که دانش‌آموز را متحول می‌کند.

کنکور تعلیم و تربیت عمومی را به حاشیه رانده است

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بحث مدیریت در مدرسه مسئله مهمی است که توسط مدیر برنامه‌ریزی می‌شود مدیر چشم‌انداز مدرسه و نگهبان آن است. مدیر مسئول توسعه معلمان است لذا مدیریت مدرسه سخت‌ترین شکل مدیریت است که ما آن را به افرادی سپردیم که تخصص کافی ندارند و باید ابزاری در اختیارشان بگذاریم تا موفق باشند.

کمرئی اظهار داشت: بیش از ۸۰ نوع الگوی تعالی در مدارس وجود دارد در تعالی دو بخش توانمندسازی و نتایج وجود دارند در الگوی تعالی فعلی بخش نتایج زیاد امیدبخش نیست و بیشتر به توانمندسازها پرداخته می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نتیجه گرایی و مشتری محوری هم از دیگر اساس تعالی محوری است که باید به آن توجه ویژه شود و چرخه بهبود که خود سیستم خودش را مستمر بازیابی می‌کند همچنین یادگیری هم از ابزار الگوی تعالی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: ما اگر به کیفیت توجه می‌کنیم باید به این ابزار هم توجه کنیم و استان‌ها هم باید به آن توجه کنند.

وی گفت: مطالعه، حضور در جشنواره‌ها و دوره‌های آموزشی باعث توسعه حرفه‌ای معلمان خواهد شد و ما به دنبال این هستیم که الگویی در راستای توسعه حرفه‌ای تعریف کنیم.

کمرئی گفت: پژوهش سراها دارای موقعیت‌های یادگیری بی نظیری برای دانش آموزان هستند اما با توجه به این که ۶۶۸ پژوهش سرا داریم اما فراوانی شرکت کنندگان در آن در حد انتظار نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: ۷۰ مرکز با فعالیت‌های نانو، علوم نوین و زیست فناوری داریم ضمن این که مدیران و مناطق باید در استفاده از پژوهش سراها تلاش کنند که این خود یک موقعیت در مسیر رشد دانش آموزان است.

وی به آموزش مهارتی و فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: جهت گیری ما و نظام آموزشی به این سمت و سو است که در این زمینه تلاش استان کرمان قابل تقدیر است.

کمرئی گفت: استان کرمان در ارتباط با بحث فنی و حرفه‌ای نسبت به متوسط کشور وضعیت بهتری دارد دارد ضمن این که توسعه آموزش و پرورش مهارتی با توسعه کیفیت گره خورده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها به سمت پذیرش با سوابق تحصیلی رفته است؛ ضمن این که سایه کنکور سبب شده تعلیم و تربیت عمومی که کارکرد متفاوت‌تری دارد در حاشیه باشد. بنابراین جهت گیری ما مقابله با این مسئله است و موضع ما این است که دانش آموز را برای کنکور تربیت نمی‌کنیم.


10363020
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است