سیاسی 11:08 - 09 آذر 1394
استاندار تهران :
استاندار تهران با بیان این که فرمانداران باید از هیاتهای اجرایی سالمی استفاده کنند گفت: از نظر ما اصلاح طلب، اصولگرا، یا معتدل فرقی نمی‌کند، ما به دنبال حفاظت از حقوق مردم و نامزدهای انتخابات هستیم.

باید در انتخابات از امانت مردم مراقبت کنیم

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین هاشمی در همایش اعضای ستاد انتخابات استانهای تهران، البرز، قم و سمنان با تاکید بر اینکه ما از هر کسی که پیروز انتخابات شد حمایت می‌کنیم اظهار کرد:‌من از فرمانداران انتظار دارم که همه تابع قانون باشند. هیچ کس حق ندارد نگاه و جهت خود را خلاف قانون و علیه یک جناح سیاسی به کار ببرد، زیرا این عمل هم گناه است هم خلاف قانون.

وی همچنین خاطر نشان کرد:‌من در هر لحظه‌ای که استنباط کنم مجریان خلاف قانون عمل می‌کنند حتما با آنها برخورد می‌کنم. ما دنبال برگزاری انتخابات سالم بوده و بی طرف هستیم و از رای مردم صیانت می‌کنیم، ما امانتدار بوده و باید از این امانت محافظت کنیم.

هاشمی در ادامه صحبت های خود به تجربیاتش در انتخابات چهارمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: لازم است من تجربیات خود رابه شما مجریان انتخابات اعلام کنم تا شما هم با شگردهای انتخاباتی آشنا شوید.

وی در ادامه گفت: من در دوره چهارم برای انتخابات ثبت نام کردم. و یک روز فرماندار شهر ما که بسیار با تدبیر و با هوش بود به من گفت که 38 گزارش علیه من به دست او رسیده که بر اساس هر کدام از این گزارش‌ها من رد صلاحیت می‌شوم. من به او گفتم من این گزارش‌ها را ندیدم، اما شما یکی از این گزارش‌ها را پیگیری کنید و اگر آن گزارش تایید شد من سایر گزارش‌ها را قبول می‌کنم. این فرماندار یک هیات اجرایی سه نفره را انتخاب کرد و آنها این گزارش‌ها را بررسی کردند و در پایان هر سه اعلام کردند که اخبار و گزارش‌هاعلیه من کاملا کذب بوده است. یکی از اعضای این هیات سه نفره فردی بود که طرفدار نماینده وقت شهر ما بود اما اگر وی فرد دینداری نبود من رد صلاحیت می‌شدم.

هاشمی همچنین با اشاره به این که در آن انتخابات قرار شد گارد ویژه به شهر ما بیاید گفت: من به فرماندار پیشنهاد کردم که همه 7 نامزد انتخابات روز انتخابات در فرمانداری بمانند و مهمان فرمانداری باشند و با این کار دیگر نیازی به گارد ویژه نیست. اگر تدبیر فرماندار نبود ممکن بود در این انتخابات مشکلی پیش بیاید.

استاندار تهران در بخشی دیگر از تجربیات انتخابات مجلس اظهار کرد: من قرار بود در منطقه‌ای که طرفداران زیادی داشتم سخنرانی کنم اما وقتی به محل سخنرانی رفتم دیدم هیچ کس نیامده است وقتی مساله را پیگیری کردم متوجه شدم کسی به جای من تماس گرفته و گفته است من به این جلسه نمی‌توانم بیایم. من همین‌جا تاکید می‌کنم، فرمانداران و بخشداران و هیاتهای اجرایی نباید تحت تاثیر این شگردها باشد.

استاندار تهران در بخش دیگری از تجربیات خود خاطر نشان کرد: من تاکید دارم که اگر ستاد انتخابات خلاف بینی دید حتما وارد شود و اجازه ندهد کسی خلاف کند. فضای مجازی هم که غوغا می‌کند و باید در انتخابات حتما مدیریت شود.ستاد انتخابات کشور باید تدبیری کند تا شگردهای انتخاباتی اصل انتخابات را تحت شعاع قرار ندهند.

استاندار تهران در بیان تجربه دیگر خود گفت: بعد از انتخابات ادعا شد که من با پول رای خریده‌ام . بعد از این ادعا یک بازرس به شهر ما آمد و با هیات‌های اجرایی به منازل کسانی رفت که علیه من نامه‌ای را امضاء کرده بودند و مدعی شده بودند که من به آنها پول داده‌ام، وقتی آنها به منازل این افراد می‌رفتند آنها امضای خود را نادرست و جعلی می‌دانستند.

وی در پایان با تاکید مجدد بر این که مجریان انتخابات باید مراقب شگردهای انتخاباتی باشند گفت: یک فرد شاخص شهر ما ادعا کرده بود که من یک بسته پول به آنها دادم و این بسته را از دست من گرفته بود اما وقتی بسته پول انگشت نگاری شد هیچ اثری از انگشتان من در آن بسته وجود نداشت.

انتهای پیام


7448563
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است