اقتصادی 10:30 - 09 شهریور 1393
معاون وزیر تعاون خبر داد
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مذاکره با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور تشکیل شبکه ملی نخبگان مهارتی و استفاده از استعدادهای برتر مهارتی در شرکتهای دانش بنیان خبر داد.

استفاده از نخبگان مهارتی در شرکتهای دانش بنیان

به گزارش خبرنگار ایسنا، کوروش پرند گفت: با توجه به وجود شبکه نخبگان و استعدادهای برتر علمی در کشور به این نتیجه رسیدیم که در حوزه مهارتی هم این شبکه را راه اندازی کنیم و به همین منظور تشکیل شبکه ملی نخبگان مهارتی را مطرح و به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیشنهاد کردیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند کشور به موازات نیاز به علم به پنجه‌های کارآمد احتیاج دارد و این پنجه کارآمد از مهارت سرچشمه می‌گیرد از این رو برای تغییر نگرش در شناخت نخبگان باید به مهارت روی آوریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هفته گذشته با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ملاقات و درباره ایجاد شبکه ملی نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی گفت‌وگو کردیم، مصممیم تا این شبکه را در کشور راه اندازی و از نخبگان مهارتی در شرکتهای دانش بنیان استفاده کنیم.

پرند در عین حال تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای کشور به دنبال ایجاد کریدور تجاری‌سازی با کمک بخش خصوصی است تا پس از شناسایی استعدادهای برتر مهارتی از آنها در حوزه اشتغال و کارآفرینی استفاده کنیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در مراسم افتتاحیه پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران سخن می گفت، ادامه داد: در مرحله شهرستانی مسابقات 46 هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد 8150 نفر به مرحله استانی رسیدند و از این تعداد نیز 553 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

پرند افزود: جمهوری اسلامی ایران در مسابقات 2011 انگلستان که 950 نفر از 51 کشور در آن شرکت کرده بودند موفق به کسب رتبه ششم شد و در مسابقات جهانی 2013 لایپزیک آلمان نیز با 13 شرکت کننده در بین هزار نفر از 52 کشور به رتبه چهارم دست یافت.

وی ادامه داد: در سال 2011 یک مدال برنز و 5 دیپلم افتخار دریافت کردیم و حاصل دستاورد و تلاش تیم ایران در سال 2013 دو مدال نقره، یک مدال برنز و 8 دیپلم افتخار بود اما برای مسابقات جهانی 2015 برزیل به دنبال مدال طلا هستیم و تمام تلاش خود را برای سربلندی ایران عزیزمان به کار خواهیم گرفت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت را شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی، قراردادن آنها در فضای واقعی کسب و کار و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: مسابقات ملی مهارت از طریق تقویت مهارتهای فنی، بسترسازی برای داشتن نیروهای ماهر و متخصص، ایجاد زمینه های لازم برای تبدیل نیروهای مهارت دیده به افراد کارآفرین، فراهم کردن بستر ایجاد خلاقیت و نوآوری و امکان تبادل اطلاعات و کسب تجربیات فرصت آشنایی جوانان با تکنولوژی پیشرفته و جدید و تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی ایده و محصول را به وجود می آورد و اهداف توسعه کشور در سند چشم اندازی 20 ساله را محقق می کند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، صندوق مهر امام رضا(ع)، بانک توسعه تعاون و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار طرحی را در دست اجرا دارد که بر اساس آن با حمایت از کارآفرینان و پشتیبانان زمینه توسعه کسب و کار آنها فراهم می شود.

به گفته پرند توجه ویژه به نخبه پروری در حوزه مهارتی یکی از راهکارهای موثر برای حضور سرآمد مراکز تولیدی و صنعتی است تا از طریق آن بتوان برای ایجاد، ذخیره و انتقال دانش، مهارت و فناوریهای جدید اقدام کرد.

وی در پایان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از طریق برگزاری مسابقات ملی مهارت، شبکه ملی نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی را به عنوان یک ساختار متشکل از نیروی انسانی با قابلیتهای مهارتی و فکری بالا با هدف جذب، حمایت، نگهداری و هدایت نخبگان آموزشهای مهارتی راه اندازی کرده و درصدد است تا با تربیت افراد خلاق و کارآفرین ضمن ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت، فرصتهای شغلی پایدار را برای دیگران ایجاد کند.

انتهای پیام


4606775
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به این کشور و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است