ورزشی 22:51 - 07 آذر 1394
بالون‌های گوگل که برای پرواز در جو زمین و ارائه خدمات اینترنت رایگان در نقاط دورافتاده طراحی شده اند، بعد از گذشت سه ماه عملکرد موفقیت آمیزی داشته‌اند.

اینترنت بالونی گوگل وارد مرحله اجرایی جدیدی شد

 به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از مشرق، در قالب طرح اینترنت بالونی گوگل که Project Loon  نام دارد سیگنال های 4G LTE از بالن های در حال پرواز در ارتفاع 18 کیلومتری زمین برای استفاده ساکنان نقاط مختلف ارسال می شوند.

 

برای موفقیت این طرح باید هزاران بالن به طور مداوم در پرواز باشند تا پوشش سلولی مورد نیاز به منظور دسترسی به اینترنت بی سیم ممکن شود. همچنین به دلایل اقتصادی و لجستیکی این بالن ها باید تا حداکثر مدت ممکن در آسمان باقی بمانند.

 

بالن های اولیه گوگل هم اکنون بیش از صد روز است که با موفقیت در جو زمین در حال گردش هستند و این بدان معناست که هدف اولیه گوگل برای اجرایی کردن طرح مذکور محقق شده است. بالن های یاد شده به گونه‌ای  طراحی شده اند که به فعالیت خود در دمای منفی 60 درجه سانتیگراد هم ادامه می‌دهند. دمای هوا در ارتفاع 18 کیلومتری زمین معمولا در همین حد و حتی کمتر است.

 

بررسی های مختلف در این زمینه در آزمایشگاه  McKinley Climatic در پایگاه هوایی Eglin  در فلوریدای آمریکا صورت گرفته است.

 

گوگل می گوید قبلا به افراد زیادی برای کنترل و مدیریت این بالن ها نیاز بود که حال به تنها دو نفر کاهش یافته است. همچنین یک سیستم خودکار پرتاب بالن هم توسط این شرکت ابداع شده که مشکلات امنیتی و فنی قبلی را به حداقل رسانده است.

 

2013


7441533
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است