استانی 17:38 - 26 شهریور 1398

مسائل اقتصادی باعث افزایش سن ازدواج شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صافی زاده عصر سه شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان با اشاره به سیا ست های کلی جمعیت از منظر مقام معظم رهبری اظهار کرد: نرخ کلی باروری کلی استان کرمان بر اساس سرشماری سال 95 و گزارش رسمی مرکز ایران مرکز آمار ایران 2.32 و نرخ باروری کشوری 2.01 است.

وی با بیان این مطلب که تک فرزندی مشکلات متعددی را در آینده ایجاد می کند و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه ورود پیدا کرده است، اظهار داشت: سن ازدواج در طول سال های گذشته در حال افزایش بوده است که در این زمینه مسائل اقتصادی اثرگذار است بنابراین با ایجاد شرایط و بستر لازم شاهد افزایش رشد باروری خواهیم بود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: ارتقای مشاوره های هنگام ازدواج، فرهنگ سازی به منظور ارزش دانستن ازدواج سالم، افزایش آگاهی جامعه، مشاوره برای کاهش فاصله سنی از جمله مهم ترین رویکردهای در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 11 میلیون نفر دختران و پسران در آستانه ازدواج در کشور وجود دارند، بیان داشت: بخش قابل توجهی از آنان در حال پشت سرگذاشتن سنین مناسب ازدواج و باروری هستند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: افزایش متوسط فاصله بین ازدواج و فرزندآوری و فاصله بین فرزندان، روند رو به افزایش تمایل به تک فرزندی و روند رو به افزایش آسیب های اجتماعی از جمله عوامل تأثیرگذار بر نرخ باروری کلی هستند.

وی با بیان این مطلب که بعضا شاهد هستیم برخی ها جشن طلاق هم می گیرند و خیلی راحت خانواده ها به طلاق تمایل پیدا می کنند، اظهار داشت: به طور ویژه باید این موضوع مدنظر قرار بگیرد و انتظار داریم که در خارج از دانشگاه ها، سایر دستگاه ها مشاوره های لازم در زمینه ازدواج را بر عهده بگیرند چرا که یک مشاوره به موقع می تواند از رخ دادن طلاق جلوگیری کند.

صافی زاده ادامه داد: در زمینه ارائه خدمات به زندانیان توسط 115 برای زندانیان هم همانند سایر مردم خدمات ارائه می شود.

شمس الدینی سرپرست دفتر امنیتی و انتظامی استانداری کرمان هم در این جلسه با اشاره به اینکه سیاست های جمعیتی موجود چقدر در نرخ باوری تأثیر داشته است؟ افزود: باید سیاست ها را بازنگری کنیم چرا که با تصمیم های موجود به طرف کاهش جمعیت حرکت می کنیم لذا باید چالش ها را شناسایی کنیم و بر اساس آن برنامه ریزی و حرکت کنیم.


10240329
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است