اقتصادی 17:54 - 03 آبان 1393
رییس شورای مرکزی نظام کاردانی ساختمان کشور،
تهران - ایرنا - رییس شورای مرکزی نظام کاردانی ساختمان کشور گفت: صنعتی سازی ساختمان یکی از عوامل مهم در افزایش تولید مسکن و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن است.

به گزارش ایرنا، مهدی موذن عصر شنبه در مراسم آغاز بکار ششمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان و تجهیزات و فناوریهای نوین صنعتی سازی ساختمان، افزود: در زنجیره صنعتی سازی ساختمانها علاوه بر طراحی، معماری، سازه و تاسیسات باید استفاده از نیروی انسانی متخصص مورد توجه قرار گیرد و بر کسی پوشیده نیست فعالیت متخصصین باعث افزایش کیفیت و ایمنی در ساختمانها می شود.



وی تصریح کرد: نبود نیروی انسانی متخصص در حوزه ساخت وساز کشور سبب شده میانگین عمر ساختمانهای کشور به کمتر از 30 سال برسد در حالی که فعالیت نیروی انسانی متخصص و کاردان در حوزه ساخت و ساز عمر مفید ساختمانها را به بیش از 100 سال افزایش می دهد.



وی با بیان اینکه راهی جز صنعتی سازی در حوزه ساخت ساز نداریم، اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت و افزایش نیاز جوانان به مسکن، استفاده از شیوه های سنتی باعث هدررفت سرمایه و زمان می شود، لذا برنامه ریزی مناسب و تعیین متولی صنعتی سازی در حوزه ساخت و ساز کشور، ضرورت پیدا کرده است.



رییس انجمن انبوه سازان استان تهران نیز گفت: در افق چشم انداز 1404 توسعه کشور سالانه به یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم و تا 10 سال آینده باید 10 میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود.



حسن محتشم افزود: سنتی سازی مسکن در اقتصاد ملی صرفه ندارد، زیرا در روش های سنتی مصالح زیادی مصرف می شود و قیمت تمام شده ساختمان نیز بسیار بالا می رود.



وی با بیان اینکه حرکت به طرف صنعتی سازی یک ضرورت اجتناب پذیر در حوزه ساخت و ساز کشور است، گفت: با وجود 30 درصدی صنعتی سازی هنوز هم کشورمان با صنعتی سازی ساختمانها فاصله زیادی دارد.



رییس کانون انبوه سازان نیز در این مراسم گفت: در سال 85 بیش از 38 درصد سرمایه های کشور در حوزه ساخت و ساز سرمایه گذاری شد، در حالی که در سال 90 تا 91 طبق گزارش بانک مرکزی بیش از 44 درصد سرمایه های کشور در این حوزه سرمایه گذاری شده و این نشان از اهمیت توجه به بخش مسکن است.



ایرج رهبر افزود: تعامل بخش دولتی و خصوصی در حوزه ساخت و ساز و استفاده از کارگران ماهر و متخصص بدون هدررفت سرمایه های ملی عمر ساختمان ها را افزایش می دهد و رواج صنعتی سازی و ساخت قطعات ساختمان به صورت پیش ساخته علاوه بر کاهش هزینه ها، عمر ساختمان ها را افزایش می دهد.



وی تاکید کرد: صنعتی سازی ساختمانها نسبت به گذشته در کشورمان بیشتر شده اما صنعتی سازی ساختمان ها استفاده بهینه از سرمایه های ملی است تا هرگونه سرمایه گذاری در این حوزه با کمترین پرت انجام شود.



ششمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان و تجهیزات و فناوریهای نوین صنعتی سازی ساختمان روزهای سوم تا ششم آبان ماه با حضور بیش از 150 شرکت داخلی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.



اقتصام(3)1108**1558

انتهای پیام /*


5037098
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است