استانی 15:51 - 11 شهریور 1393
آشتاب خبر داد:
خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان از برگزاری جشنواره تجلیل از تعاونگران برتر لرستان خبر داد و گفت: بخش تعاون استان شناسنامه دار می شود.

برگزاری جشنواره تجلیل از تعاونگران لرستان/ بخش تعاون استان شناسنامه دار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه های هفته تعاون در لرستان اظهار داشت: در این هفته به منظور توسعه و ترویج فرهنگ تعاون برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در سه بخش تبلیغی، ترویجی و فرهنگی بیان داشت: در این هفته افتتاحیه هایی در رابطه با مسکن مهر مربوط به تعاونی های این حوزه خواهیم داشت.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان از افتتاح چند واحد خدماتی تعاونی در شهرستان ازنا خبر داد و افزود: همچنین تعدادی از واحدهای تولیدی مربوط به بخش تعاون در شهرستانهای مختلف استان به بهره برداری می رسند.

برگزاری جشنواره تجلیل از تعاونگران لرستان

آشتاب از برگزاری جشنواره تجلیل از تعاونگران برتر استان خبر داد و بیان داشت: در این جشنواره 16 تعاونی برتر که دارای ایده های برتر، نوآوری و ابداعات و اختراعات و کارهای خلاقانه بوده اند مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی ارائه الگوهای برتر و موفق تعاونی ها به جامعه و مسئولان را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: بررسی مسائل و مشکلات تعاونی های استان با حضور مسئولان در جریان بازدیدهایی که صورت می گیرد از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان غبارروبی گلزار شهدا در روز پنج شنبه با حضور مسئولان بخش تعاون و تعاونگران را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و هدف از اجرای این برنامه را ادای احترام به مقام شهید و شهادت، تجلیل از شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دانست.

برگزاری نشست های تخصصی با حضور کارشناسان و تعاونگران

آشتاب از برگزاری نشست های تخصصی در سطح شهرستانهای استان با حضور کارشناسان و تعاونگران خبر داد و یادآور شد: اجرای برنامه های ترویجی و همچنین اطلاع رسانی در قالب بسته های تبلیغی و اقلام فرهنگی از دیگر فعالیتهای این هفته است.

وی با بیان اینکه در هفته تعاون می خواهیم به نوعی بخش اقتصادی تعاون و اهمیت آن را معرفی کنیم افزود: ترغیب مردم به انجام کار گروهی و دسته جمعی با بهره گیری از تفکر و منابع اقتصادی جمعی از دیگر اهداف برنامه های این هفته است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: توسعه و تقویت بخش تعاون ضمن رونق بخشیدن به فعالیتهای اقتصادی در سطح جامعه منجر به استفاده از توان و ظرفیت اقتصادی آحاد مردم می شود.

آشتاب بر ضرورت تشویق فارغ التحصیلان دانشگاهی به کارگروهی و جمعی در قالب تعاونی تاکید و ابراز امیدواری کرد که در قالب گروههای همسان و رشته های مشترک دانشجویان بتوانند توانایی شان را در کنار هم قرار داده و زمینه اشتغال خود را فراهم آورند.

برگزاری نمایشگاه تولیدات تعاونگران لرستان

وی معرفی تولیدات تعاونگران را از دیگر محورهای برنامه های هفته تعاون عنوان کرد و بیان داشت: به دنبال این هستیم که تولیدات و توانمندی این حوزه را در حاشیه جشنواره تجلیل از تعاونگران استان در قالب نمایشگاهی در معرض دید قرار دهید.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان توجه به کار جدید و دانش بنیان در حوزه تعاون را از جمله برنامه های در دستور کار عنوان کرد و یادآور شد: به دنبال حرکت به سمتی هستیم که  تولیدات ما در بخش تعاون رقابتی بوده و قیمت تمام شده ما در مقابل رقبا مناسب و قابل عرضه باشد.

آشتاب با اشاره به تعداد تعاونیهای موجود در استان افزود: در حال حاضر بالغ بر سه هزار و 400 تعاونی های فعال در لرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا مهم ترین کاری که دنبال می کنیم این است که ضمن ارزیابی وضعیت فعالیت تعاونیهای استان لرستان، بخش تعاون را در لرستان شناسنامه دار کنیم.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان از پیگیری برای شناسایی واحدهای تعاونی راکد استان خبر داد و گفت: با شناسایی این واحدها به دنبال خروج آنها از رکود و بهره برداری از واحدهای تعاونی در دست اجرا هستیم.


4629472
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است