استانی 16:28 - 07 آذر 1393
امام جمعه بناب:
امام جمعه بناب گفت: مدرسی بودن و مدرسی ماندن تقوا و آزادمردی می‌طلبد.

مدرسی بودن و مدرسی ماندن تقوا و آزادمردی می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام حاج شیخ مصطفی باقری‌بنابی با اشاره به دهم آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس و با تمجید از این عالم وارسته اظهار کرد: ایشان مجاهدی تمام عیار بود که در تمام دوره‌های مجلس رژیم شاهنشاهی تک و تنها به عنوان دژی مستحکم در برابر رژیم ستمشاهی ایستاده بود.

وی با اشاره به خدمات این روحانی وارسته افزود: حیف است چنین بزرگانی در رختخواب خود از دنیا بروند و تنها مزد مدرس شهادت بود که به آن هم رسید.

باقری‌بنابی افزود: مدرسی بودن و مدرسی ماندن تقوا و آزادمردی می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: رضاخان قلدر از طرف بریتانیا مأموریت داشت شیعه را قلع و قمع کند، ولی آیت‌الله مدرس در برابر دیکتاتوری رضاخان ایستاد.

خطیب جمعه بناب سپس به ویژگی‌های یک نماینده در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مجلس واقعی مجلسی است که نمایندگان آن با بصیرت واقعی به آنجا برسند؛ مدرس‌گونه موضع بگیرند، آزادانه فکر کنند و مردانه عمل کنند و وامدار جریانات و گروه‌های سیاسی نشوند.

باقری‌بنابی اظهار کرد: بنده به نماینده شهرستان بناب در مجلس نیز توصیه کرده‌ام تا زمانی که در این صندلی هستی، به هیچ تفکر و جناحی اعتنا نکن و جز رضای خدا و محض رضای الهی گام برندار و در اختیار هیچ جریان و تفکر سیاسی قرار نگیر!

وی اضافه کرد: هر موقعی که در تصمیم‌گیری‌ها دچار تردید شدی، سعی کن در مسیری که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، قدم برداری.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه غرب و به خصوص آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند؛ تصریح کرد: در سرشت درونی آنها عداوت و زورگویی و سلطه‌جویی نهفته است و آنها به هیچ اصولی پایبند نیستند.

باقری‌بنابی تأکید کرد: آمریکا به دنبال صلح و آشتی نیست و آنها صرفاً دنبال این هستند که از مردم دنیا به عنوان یک برده سوء استفاده کنند و به هیچ اصولی پایبند نیستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با آن همه ادعای واهی خود چنان سیلی محکمی از انقلاب اسلامی ایران خورده‌اند که اصلاً فکر آن را نمی‌کردند و صدای این سیلی تا حدی بود که زلزله آن نزدیکان آمریکا را نیز مضطرب کرده است.

امام جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه هر روزی که می‌گذرد، آمریکا در حال سقوط است و این یک حقیقت است.

باقری‌بنابی خاطرنشان کرد: آمریکا در صدد این است که روزی از ما انتقام بگیرد و تمام این مذاکرات و نشست‌ها برای این است که جمهوری اسلامی را از سر راه خود بردارد از این رو هرگز این ملت از آمریکایی‌ها خیری ندیده و نخواهند دید.

وی بیان کرد: کشور ایران دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که امام راحل(ره) آن را برای ما به ارمغان آورده است و مقام معظم رهبری نیز برای ما ابلاغ می‌کنند.

خطیب جمعه بناب ادامه داد: وظیفه دولتمردان در این موقعیت و شرایط جهانی این است که آنها را همراهی کنند و حامی تیم مذاکره کننده باشند، آنطوری که مقام معظم رهبری گفتند «من مخالف گفت‌وگوها نیستم تا جایی که راه‌ها منطقی طی شود و تمام جهانیان به بی‌منطقی و زیاده‌طلبی آمریکا و دار و دسته آمریکا پی ببرند.» و هر روز که می‌گذرد، زمان به نفع جمهوری اسلامی و به ضرر آمریکا و غرب تمام می‌شود اما به شرطی که تحمل کنیم و هزینه بدهیم.

باقری بنابی یادآور شد: دوست و دشمن به این حقیقت رسیده‌اند که از نکات مثبت ایران مقاومت آنها در برابر استکبار است و دنیا می‌داند که مقاومت و زیرظلم نرفتن، قدرت، قوت و اعتبار مردم ایران است نه سلاح‌های اتمی و نباید انکار کرد تاکتیک‌های پیچیده جمهوری اسلامی آمریکا و اسرائیل را بی‌چاره کرده است.

وی در عین حال اظهار کرد: اسرائیلی که با آن همه ادعا در فکر نیل تا فرات بود، تنها در مقابل موشک‌های مقاومت و حزب‌الله لبنان به مشکل بزرگی برخورده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب ضمن تمجید از مجاهدت و ایستادگی تیم مذاکره کننده کشورمان در برابر زیاده‌خواهان دنیا تأکید کرد: مقاومت گروه مذاکره کننده ایرانی در برابر قدرت‌های شیطانی بی‌نظیر بود از این رو سعه صدر آنها در رابطه با تندروی‌های طرف مذاکره کننده و مخالفان داخلی که استمرار دارد، قابل ستایش است و از فداکاری‌های آنها باید تمجید کرد.

باقری‌بنابی ادامه داد: بنابر نظر مقام معظم رهبری تمام ملت باید از ته دل به آنها «خسته نباشید» بگویند و با چشم خدمتگزاری به نظام به آنها نگاه کنند. البته نقد مانعی ندارد، ولی انتقام، جوسازی و گفتن حرفهای ناسزا عملی شیطانی است. حرمت انسان از حرمت کعبه نیز بالاتر است و هرکسی که عملکرد آنها را قبول نکند عین اینکه دیدگاه آقا را قبول ندارد.


5289881
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است