اقتصادی 13:37 - 05 خرداد 1398
مدل قیمت تمام شده خدمات پستی و نحوه محاسبه آن در جلسه امروز معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی شد.

قیمت خدمات پستی دستور جلسه  چهار معاون وزیر

به گزارش ایسنا، در جلسه‌ای که روز جاری با حضور معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای هیئت مدیره پست، معاونین فنی و بازرگانی و فناوری مدیرعامل و تنی چند از مدیران حوزه برنامه‌ریزی برگزار شد، مدل قیمت تمام شده خدمات پست و تسهیم هزینه‌ها بر مبنای چهار دسته فعالیت‌های اصلی و بر اساس زمان و وزن مرسولات پستی تشریح تبادل نظر شد.

در این جلسه حسین نعمتی - معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل پست - با اشاره به آمار موجود گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، شفاف سازی در این زمینه صورت گرفته و درصددیم تا در همه بخش‌ها، قیمت تمام شده خدمات را محاسبه و بر مبنای آن فعالیت کنیم.

وی با تأکید بر تفکیک خدمات سودده از زیان‌ده و نحوه ارائه خدمات به مردم و طرف‌های قرارداد گفت: باید با ارائه مدل جدیدی از قیمت تمام شده خدمات، ارائه خدمات پایه را به عموم مردم به ویژه نقاط کم برخوردار اختصاص داده شود و به کسب و کارها و مشتریان کلان نیز خدمات با ارزش افزوده ارائه شود.

نعمتی تاکید کرد: در هر صورت باید ضمن برآورده ساختن انتظارات حاکمیت و دولت در ارائه خدمات پایه پستی، موافقت وزیر و مجمع صاحبان سهام را نیز در محاسبه بهای تمام شده خدمات کسب کرد.

در ادامه سیروس موثقی - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات - با اشاره به ساختار شرکتی پست گفت: برای اداره بهینه یک شرکت به ابزارهای مختلفی نیاز است و نظام شرکتی ایجاب می‌کند با تکیه بر بهای تمام شده خدمات و نگاه اقتصادی اداره شود. وی همچنین از پست به سبب جمع‌آوری اطلاعات علیرغم سختی‌ها و محدودیت‌های موجود نیز قدردانی کرد.

فرهاد معارفی - معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات - نیز در این جلسه با اشاره به سوالاتی که در سنوات گذشته از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان وجود دارد گفت: برای افزایش نرخ خدمات، باید بهای تمام شده آن محاسبه و گزارش شود.

وی با تاکید بر این نکته که احصاء بهای تمام شده خدمات تکلیف دولت است گفت: این ظرفیت در اساسنامه پست وجود دارد و می‌توان با اتخاذ ساز و کار مناسب، نسبت به دریافت امتیازات بر مبنای فعالیت‌های پست امیدوار بود.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر افزود: انتظار این است که با سوددهی در خدمات غیرپایه، زیان ناشی از خدمات پایه جبران شود و باید حرکت در این مسیر ادامه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: با بازنگری در نحوه ارائه خدمات با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی، به سمت افزایش ارائه خدمات غیرپایه رفته و از این طریق سطح درآمد پست را نیز ارتقا دهیم.

فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - نیز گفت: افزایش نرخ خدمات برای پست کارساز نیست و باید با جذب و افزایش سهم بازار، درآمد را بالا برد.

وی توجه به بازار بالقوه را مهم‌ترین گام در پایداری وضعیت پست برشمرد و گفت: در این عرصه توجه به توسعه خدمات نوین و بازار بالقوه می‌تواند وضعیت پست را در رقابت پایدار ساخته و بهبود دهد.

در این جلسه، اعضای هیأت مدیره پست و معاونین مدیرعامل نیز در خصوص قیمت تمام شده خدمات، نحوه محاسبه و مدل‌های مختلف آن مطالبی بیان کردند.

انتهای پیام


10136915
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است