گوناگون 18:49 - 31 فروردین 1398
طراحی لابی مدرن و کارآمد از اصلی‌ترین ملزومات تثبیت برند مرکز درمانی در ذهن بیمار و همراهان است.

ضرورت توجه به معماری مراکز درمانی در بازار رقابتی توریست درمانی منطقه

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گروه نیماد، در سال‌های اخیر و با رشد صنعت گردشگری پزشکی، مدیران و مسئولان مراکز بهداشتی و درمانی، به ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش خصوصی به طراحی و معماری این مراکز توجه ویژه‌ای داشته‌اند. در این بین طراحی لابییک مرکز درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اولین قسمت از بیمارستان است که به رؤیت بیمار می‌رسد و به‌طور مستقیم روی احساسات او تأثیرگذار است. مراکز مراقبت‌های بهداشتی یکی از سریع‌ترین بخش‌های در حال رشد در کشور هستند و طراحان و معماران چنین مراکزی باید به خاطر داشته باشند که یک طراحی و معماری مناسب از چه درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

امیر اکبری اسفندآبادی معمار و طراح یکی از مدرن‌ترین بیمارستان‌های ایران دراین‌باره می‌گوید: "همه چیز با طرح لابی بیمارستان شروع می‌شود و اولین چیزی که بیماران نکته‌سنج به آن دقت می‌کنند لابی بیمارستان است. انتخاب متریال ایمن، راحت و با کیفیت بخش مهمی از طراحی لابی مراکز درمانی است. لابی باید به‌گونه‌ای طراحی شود که تنش و اضطراب بیمارستان را از بیمار و همراهانش کم کند و هویت بیمارستان را به عنوان یک مرکز درمانی خوب و مجهز در ذهن بیمار تثبیت کند. زیبایی شناسی لابی می‌تواند یک تمایز کلیدی در این زمینه رقابتی باشد و طراح می‌بایست با بهره‌مندی از دانش روز معماری نه‌تنها عناصر کلیدی و مهم یک لابی ازجمله راحتی، در دسترس بودن، روشنایی خوب و بهداشتی و ایمن بودن را در طراحی لحاظ کند بلکه بعد روان‌شناختی کاهش استرس و ایجاد حس مثبت و رضایتمندی در بیمار را نیز در نظر بگیرد."



حال که صنعت توریست درمانی به علت مزایای فراوانی از قبیل حاشیه سود بالا و اشتغال‌زایی موردتوجه بسیاری از کشورهای منطقه قرارگرفته است امید می‌رود سرمایه‌گذاران و مسئولان درمانی کشور علاوه بر کیفیت درمان و تجهیزات پزشکی مراکز توجه ویژه‌ای به طراحی مدرن حرفه‌ای و زیبای مراکز درمانی مبذول دارند.

انتهای رپرتاژ خبری


10107743
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است