استانی 20:16 - 17 مرداد 1399
ایسنا/اصفهان نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: تولید و تامین نیاز کشور به ریل توسط ذوب آهن اصفهان، گام بزرگی برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور است.

تولید ریل در ذوب آهن گام مهمی در توسعه حمل و نقل ریلی کشور است

رحمت‌الله فیروزی پور نماینده شهرستان نطنز و قمصر، محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر و پروین صالحی نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی (پنج شنبه- ۱۶ مرداد ماه) با حضور در ذوب آهن اصفهان، علاوه بر بازدید از خط تولید به ویژه فرایند "تولید ریل ملی"، با مدیرعامل و دیگر مسئولان این شرکت دیدار و گفتگو کردند.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس در حاشیه این بازدید با قدردانی از تلاش مسئولان و کارگران ذوب آهن اصفهان جهت تحقق جهش تولید، گفت: گزارش های مربوط به این شرکت نشان دهنده توسعه و پیشرفت ذوب آهن اصفهان است و امیدواریم با توجه به بهبود شرایط این شرکت در تامین مواد اولیه که با حمایت وزارتخانه های صمت و رفاه صورت گرفته است، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این مجتمع عظیم صنعتی باشیم.

ذوب آهن اصفهان قلب تپنده صنعت کشوراست

به گزارش ایسنا، محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس نیز، ذوب آهن را قلب تپنده صنعت کشور دانست و گفت: این شرکت با تولید ریل و تامین کامل نیاز کشور به انواع این محصول، افتخار بزرگی آفریده است و خوشبختانه دیگر نیازی به واردات ریل نداریم. 

وی با اشاره به کاهش مشکلات ذوب آهن اصفهان در تامین مواد اولیه با حمایت وزارتخانه های صمت و رفاه، گفت: افزایش تولید واحدهای فولادی نقش مهمی در تنظیم بازار این محصولات دارد و دولت و مجلس برنامه گسترده ای جهت نظارت بر عرضه این محصولات دارند.

تولید ریل در ذوب آهن اصفهان، گام بزرگی برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور است

پروین صالحی نماینده مردم مبارکه در مجلس نیز بالندگی و رشد ذوب آهن اصفهان را که از قدمت بالایی در صنایع کشور برخوردار است، بسیار مهم دانست و گفت: تولید وتامین نیاز کشور به ریل توسط ذوب آهن اصفهان، گام بزرگی برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور است، بنابراین باید از مسئولان و کارگران این شرکت قدردانی کرد.

وی افزود: شاهد هستیم که در ذوب آهن اصفهان، عزم راسخی برای جهش تولید وجود دارد و شرایط این شرکت نشان می دهد که این هدف محقق می شود.

رویکرد ذوب آهن اصفهان به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز گفت: روش تولید ذوب آهن اصفهان به شیوه کوره بلند است و محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردارند، بنابراین رویکرد این شرکت به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است تا هم نیاز کشور به این محصولات رفع شود و هم شرایط اقتصادی این شرکت بهبود یابد.

منصور یزدی زاده با اشاره به تولید محصولات جدید همچون ورق سازه های فولادی، انواع ریل و اخیراً میلگرد ۴۰، گفت: در سال جهش تولید تلاش می کنیم به لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد چشمگیری در تولید این شرکت باشیم.

وی با اشاره به رکوردشکنی ذوب آهن اصفهان در صادرات در سال گذشته گفت: امسال تلاش می کنیم از رکورد سال گذشته در صادرات عبور کنیم و البته تامین نیاز بازار داخلی در اولویت است اما محصولات مازاد بر نیاز داخل صادر می شود تا بتوانیم نیاز ارزی شرکت را تامین کنیم.

وی افزود: سال گذشته علاوه بر تامین نیاز ارزی خود، ۱۲۰ میلیون دلار نیز به نظام بانکی کشور وارد کردیم که این امر یک مسئولیت اجتماعی برای ذوب آهن اصفهان است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: محصولات ذوب آهن به طور کامل در بورس کالا عرضه می شود اما متاسفانه قیمت این محصولات در بورس کالا با قیمت در بازار متفاوت است که این امر به ضرر تولیدکننده و مصرف کننده است و امیدواریم دولت و مجلس با برنامه خوبی که در این زمینه دارند، این مشکل عمده را حل کنند.

انتهای پیام


10656934
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است