استانی 19:56 - 24 خرداد 1397

عملیات اجرایی ۶ کیلومتر لوله گذاری خط دوم غدیر در آبادان آغاز شد

معاون عمرانی استانداری خوزستان در حاشیه آغاز به کار این عملیات در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام آغاز عملیات احداث خط لوله از ایستگاه ۱۱ به تصفیه خانه شهید کشتکار به طول ۶ کیلومتر گفت: با اتمام این کار آب غدیر به بخشهایی از شهر آبادان و ۷۲ روستا تزریق می شود.

فرامند هاشمی افزود: با تکمیل این خط از ۴۰ هزار مترمکعب آب مورد نیاز بخش روستایی، ۲۰ هزار مترمکعب آن از آب غدیر و ۲۰ هزار مترمکعب دیگر آن از رودخانه بهمنشیر تامین می شود، با اختلاط این دو آب، آب مناسبی تحویل مردم می شود.

وی با ابراز امیدواری از اتمام هرچه سریعتر این خط اظهار کرد: انتظار می رود تا مردمی که مالک مسیر هستند با سعه صدر و درک این موضوع که ما در تامین آب شرب شهری و روستایی دچار مشکل هستیم با پیمانکار اجرای طرح همکاری لازم را به عمل آورند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به نشستی که دو هفته پیش با حضور مسئولان شهری، نمایندگان مردم در مجلس و استاندار در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، تصریح کرد: در آن جلسه بر رفع مشکل کمی و کیفی آب تاکید شد.

هاشمی با بیان اینکه زمان اتمام احداث خط دوم غدیر (۶ کیلومتر) در تیرماه امسال است، گفت: با اتمام آن ۱۵۰ مترمکعب آبی که از بهمنشیر گرفته می شد به طور کامل از خط غدیر تامین می شود و برای خرمشهر هم وضعیت چنین است.

به گفته وی، برای اجرا و اتمام این طرح، اعتباری معادل ۱۱ میلیارد تومان به طور مشترک از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و فاضلاب روستایی خوزستان تامین و هزینه می شود.

هاشمی زاده افزود: در زمان حاضر پنج هزار متر مکعب آب از دستگاه آب شیرین کن ۱۰ هزار مترمکعبی خرمشهر به بهره برداری رسیده و مابقی نیز به زودی وارد چرخه تولید آب شیرین می شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: امید می رود تا با اتمام هرچه سریعتر تعهدات، مردم نیز حلاوت آن را بچشند.

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای خط لوله دوم آب غدیر به طول ۶ کیلومتر از جمله مصوبات نشست مشترک مسئولان و نمایندگان آبادان با استاندار بود که در جهت رفع مشکل شوری آب آبادان پیش بینی شد.


9810331
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است