استانی 08:41 - 10 اردیبهشت 1396
مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان از سرریز شدن تنها منبع تأمین آب شهرستان طارم خبر داد.

سرریز تنها منبع تأمین آب «طارم»

«علیرضا جزء‌قاسمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که دریاچه چشمه کوثر آب‌بر به‌عنوان تنها منبع تأمین‌کننده آب شهرستان طارم به واسطه بارش‌های اخیر سرریز شد، افزود: با مدیریت مناسب و آمادگی لازم، خط انتقال اصلی از مدار بهره‌برداری خارج و از ایجاد بحران جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: خط انتقال 18 کیلومتری چشمه کوثر، تنها منبع تأمین آب شهر با اختلاف ارتفاع 700 متری به‌لحاظ موقعیت مکانی جزو بحرانی‌ترین خط انتقال استان است که در طی سال از ریزش و رانش کوه در امان نیست، از این‌رو با توجه به گل‌آلود بودن رودخانه ورودی به دریاچه، این خط انتقال تخریب و گل‌آلود شد که در نتیجه از مدار بهره‌برداری خارج شد که آب قنات جهت تأمین نیاز مشترکین وارد مدار شد.

این مسئول ادامه داد: برای مدیریت مصرف مشترکین به همه مشترکین پرمصرف و کارواش‌ها تذکر داده شد تا از مصرف بی‌رویه و ذخیره‌سازی بیشتر خودداری کنند تا از ایجاد بحران و تنش جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، خاطرنشان کرد: خارج کردن به موقع خط انتقال کوثر از شبکه توزیع، از ایجاد یک بحران و آلودگی مخازن و شبکه توزیع جلوگیری کرد، چون در صورت آلودگی خط دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی مطمئن و سالم به‌صورت کامل قطع می‌شد.

انتهای پیام


9054899
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است