ورزشی 12:36 - 28 آبان 1397
معضل اختلاف سلیقه بین شورای فنی و سرمربیان
با انتخاب سرمربیان جدید تیمهای ملی کشتی، باید دست این افراد را باز گذاشت تا به سلیقه خود عمل کنند چرا که در نهایت مسئولیت با آنها بوده و نتایج به پای آنها نوشته می شود.

دست محمد بنا و غلامرضا محمدی را باز بگذارید

به گزارش ایسنا، تشکیل شورای فنی آزاد و فنی در سالهای اخیر حرف و حدیث های زیادی را به همراه داشته و در نهایت هم مشخص نشد حد و حدود این شورا چقدر است. گاهی این شورا نقش مشورتی داشته و گاهی هم تصمیم گیرنده در مسائل مهم کشتی، اما هر گاه پیروزی وجود داشته، شورای فنی تصمیمات خود را ستایش کرده اما گاهی که شکستی رقم خورده، شورای فنی باخت را گاها تقصیر سرمربی انداخته است و هیچگاه اشتباهات خود را قبول نکرده است، کما اینکه در همین مسابقات جهانی بوداپست، فرستادن محمد علی گرایی از وزن 77 کیلوگرم به 72 کیلوگرم تصمیمی کاملا اشتباه بود که یک مدال مسلم جهانی را از کشتی فرنگی ایران گرفت و جدی ترین شانس مدال ایران به راحتی و با تصمیمی اشتباه قربانی شد اما هیچ کدام از اعضای شورای فنی اشتباه خود را در تائید این تصمیم غلط نپذیرفتند.

با روی کار آمدن محمد بنا و غلامرضا محمدی که هر دو از مربیان بزرگ و شاخص کشتی ایران هستند، به نظر می رسد باید دامنه اختیارات شورای فنی را نسبت به گذشته محدودتر کرد و این شورا باید نقش مشورتی داشته باشد نه تصمیم گیرنده و حکم کننده.

خصوصیات اخلاقی محمد بنا برای همگان شناخته شده است و همه می دانند که آب بنا و شورای فنی توی یک جوی نمی‌رود بنابراین حالا که فدراسیون تحت کنترل حمید بنی تمیم تصمیم گرفته که او را به عنوان سرمربی انتخاب کند، باید به سرمربیان آزاد و فرنگی اختیار تام دهد و دست آنها را برای انتخاب تیم ملی کاملا باز بگذارد چرا که در نهایت نتایج به پای محمد بنا و غلامرضا محمدی نوشته می شود و اگر خدای ناکرده شکستی در کار باشد، اعضای شورای فنی به طرز عجیبی از دسترس خارج می شوند؛ اتفاقی که پس از مسابقات جهانی بوداپست افتاد و اکثر آنها پاسخگوی نتایج نبودند.

قطعا غلامرضا محمدی و محمد بنا هرکدام روشهای منحصر به فردی برای انتخاب کشتی گیران و تیم ملی دارند و اگر به این دو نفر اعتماد شده، باید به تصمیمات و سلایق آنها هم احترام گذاشت و در این میان نظرات شورای فنی که همگی از مفاخر کشتی ایران هستند، باید نظراتی مشورتی باشد نه حکم کننده. البته باید دید پس از استعفای رسول خادم شورای فنی وجود خواهد داشت یا خیر که همه این مسائل به انتخاب رئیس جدید فدراسیون کشتی منوط می شود.

انتهای پیام


9977403
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با شکست جردن باروز مقابل جیسون نولف، قهرمان المپیک و جهان حضور در المپیک پاریس را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است