بین‌الملل 09:56 - 09 آبان 1393
یک مسئول کُرد اعلام کرد
یک سیاستمدار کُرد سوری و عضو اداره محلی شهر « کوبانی» تأکید کرد، نیروهای پیشمرگه که قرار است پس از گروه نخست، وارد این شهر شوند، نقش «نیروهای پشتیباتی» را ایفا خواهند کرد.

نیروهای پیشمرگه‌ نقش «نیروهای پشتیبانی» را ایفا خواهند کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ادریس نعسان» سیاستمدار کُرد سوری و عضو اداره محلی شهر « کوبانی» (عین العرب) اعلام کرد که گروه نخست نیروهای پیشمرگه که به شهر کوبانی رسیده اند از جمله کارشناسان و فرماندهانی هستند که برای مشاهده اوضاع امنیتی و نظامی در روی زمین و هماهنگی با یگان‌های پشتیبانی مردمی وارد این شهر شدند.

منابع خبری پنجشنبه (روز گذشته) از ورود نخستین گروه از نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق به شهر «کوبانی» (عین العرب) برای مقابله با گروهک تروریستی داعش خبر دادند.

از سوی دیگر، حملات ائتلاف نمایشی علیه گروهک تروریستی داعش در کوبانی به فرماندهی آمریکا به هیچ نتیجه ملموسی دست نیافته است. لذا واشنگتن از ترکیه خواسته است که در این ائتلاف شرکت کند. ترکیه نیز یکی از شروط همکاری خود با ائتلاف آمریکا علیه داعش را ورود عناصر گروهک تروریستی «ارتش آزاد» به شمال سوریه و تجهیز و آموزش آنان اعلام کرده بود.

این در حالی است که برخی منابع خبری از جمله خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی العربیه و المیادین اعلام کردند که تروریست‌های این گروهک  وارد شهر عین‌العرب (کوبانی) شده‌اند.

به گزارش وبگاه خبری «النشره» لبنان، نعسان درباره ورود نیروهای پیشمرگه به کوبانی گفت: نخستین گروه از نیروهای پیشمرگه که به کوبانی رسیدند، کارشناسان و فرماندهانی هستند که هدف آن‌ها مشاهده وضعیت امنیتی و نظامی در روی زمین و ایجاد هماهنگی با یگان‌های پشتیبانی مردمی کرد است تا از این طریق، راه را برای ورود سایر گروه‌های پیشمرگه هموار کنند.

وی در پایان تأکید کرد، نیروهای پیشمرگه که احتمالا شمار آنها به 150 نفر خواهد رسید، بیش از اینکه در درگیری های زمینی شرکت داشته باشند، وظیفه نیروهای «پشتیبانی» را ایفا خواهند کرد.


5081114
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته یک روزنامه آمریکایی تانک‌های قدرتمند غربی در مواجهه با پهپاد‌های ارزان قیمت آسیب پذیر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن ادعا کرد این کشور هیچ وقت به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن برای هدف قرار دادن ایران استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آلمانی اعلام کردند یک ناو آلمانی امروز شنبه ماموریت خود را در دریای سرخ به پایان رسانده و این دریا را ترک کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس درگیری در عراق را محکوم کرد و آمریکا را مقصر آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» در تحلیلی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق تاکید کرد: آمریکا کاملا متوجه شد که از این پس، پیش‌بینی اینکه ایران چگونه به تحریکات محسوس طرف مقابل پاسخ می‌دهد، دشوارتر از ه...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از دستگیری دانشجویان فعال حامی حقوق مردم فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا، دانشجویان در سایر دانشگاه‌های این کشور با آن‌ها اعلام همبستگی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور آفریقایی چاد می‌خواهد نیرو‌های آمریکایی را به واسطه توافق با نیجر از این کشور خارج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران تن از فلسطینیان درپی حمله قریب الوقوع ارتش صهیونیستی به رفح، مجدد آواره شده و به سمت شمال غزه در حال حرکتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا لایحه‌ای را برای تمدید اعتبار برنامه برای شنود مکالمات تلفنی و مشاهده مکاتبات الکترونیکی برای شهروندان کشور‌های دیگر تصویب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است