استانی 15:37 - 04 اردیبهشت 1393
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: باید به دنبال شیوه‌های نوین برای گسترش فرهنگ کتابخوانی باشیم.

باید به دنبال شیوه‌های نوین برای گسترش فرهنگ کتابخوانی باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور ظهر امروز با حضور در انجمن ادبی استاد عابد تبریزی طی سخنانی با اهل هنر، اظهار داشت: شهری که در حوزه شعر و ادب جایگاه خاصی دارد، باید از وجود چنین انجمن‌هایی که با حضور اساتید بزرگوار تشکیل می‌شود، بیشتر بهره‌مند شود.

وی با اشاره به گذشتن اندک زمانی تا به امروز از حضور در سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: با این وجود تلاش دارم در این مسئولیت با اهالی فرهنگ و هنر به طور مستقیم دیدار داشته باشم و بتوانم حرف‌ها و درد‌ودل‌های آنان را نیز بشنوم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: تا آنجایی که امکان دارد نظرات و پیشنهادات و تذکرات اهالی فرهنگ و هنر را به کار می‌گیرم تا شرایط به گونه‌ای پیش برود که اداره ارشاد به وظیفه خود نزدیک‌تر باشد.

صفی‌پور با اشاره به فعالیت انجمن‌های ادبی در تبریز و استان آذربایجان شرقی، عنوان کرد: افتخار بزرگی است که انجمن‌های فعالی در این استان وجود دارد و نتایج بزرگی از این نشست‌ها به دست می‌آید، حرکت‌های بزرگ نظیر برپایی جشنواره‌ها از این انجمن‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با وضعیت دولت آشنا هستیم و فضای اقتصادی حاکم بر بخش‌های مختلف دولت ملموس است، ابراز داشت: با این وجود قطعاً تلاش خواهیم کرد حداقل در راستای اعتلای فرهنگ استان آذربایجان شرقی حرکتی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت موجود در بازار کتاب و رکود خرید کتاب از سوی مردم، عنوان داشت: متأسفانه به خاطر سطح برخورداری اقتصادی ناکافی، فرهنگ کتابخوانی تغییر کرده و کالاهای تجملاتی جای کتاب را در خانه‌ها گرفته است.

صفی‌پور تأکید کرد: باید به حدی تفکر و رشد اجتماعی وجود داشته باشد که دیگر نیاز نباشد دولت از نویسندگان کتاب خریداری کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود، اظهار کرد: باید کتاب الکترونیک را در جامعه رواج دهیم و با توجه به شرایط موجود به دنبال شیوه‌های نوین برای گسترش کتابخوانی همچون به وجود آوردن کتاب‌های دیجیتال باشیم.

در پایان کتاب «عابد خلوت‌نشین» نوشته استاد فانی تبریزی که از شاگردان برجسته استاد عابد تبریزی است به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اهدا شد.


3567434
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است