گوناگون 13:21 - 22 مهر 1398
همانطور که می دانید داشتن یک استراتژی تولید محتوا که مستند باشد یکی از مهمترین معیارها برای موفقیت شرکت‌ها در بازاریابی محتوایی است. انجام فعالیت در زمینه تولید محتوا با توجه به معیارهایی که گوگل برای رتبه دهی به سایت‌ها در نظر دارد، فرایندی است که نیاز مبرم به برنامه‌ریزی و ایجاد نظم دارد.

چگونه با برنامه‌ریزی استراتژی بازاریابی محتوایی را انتخاب کنیم؟

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

بسیاری از سازمان‌ها برای برنامه‌ریزی و نوشتن تقویم محتوایی و استراتژی تولید محتوا همواره در تلاش هستند و تیم‌های بازاریابی در این شرکت‌ها برای برنامه‌ریزی وظایف و اهداف خود کوشش می‌کنند. در ادامه چند راه تاثیرگذار برای برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی استراتژی محتوا ارائه می‌شود که با پیروی از آنها می‌توانید به میزان قابل توجهی هزینه و زمان را برای این کار کاهش دهید.

نگاهی به گذشته داشته باشید

پیش از آن که اجازه دهید ایده‌های خلاقانه به‌سمت شما هجوم بیاورند، نگاهی به محتوا و کمپین‌های گذشته خود بیندازید. چه برآوردی از آنها دارید؟ چه عناوینی بیشترین سهم را در رشد سرنخ‌های فروش شما داشته‌اند؟ کاربرانتان به چه قالب‌های متنی بیشترین علاقه را نشان داده‌اند؟ کدام سرمایه‌گذاری‌ها بیشترین نتایج را دربر داشت؟ با نگاهی صادقانه به آمار و ارقام می‌توانید لیست کوتاهی از عناوین جذاب برای اجرا یا گسترش در آینده تولید کنید.

به سلایق خریداران دقت کنید

خریداران شما همواره در حال تغییر هستند. ترندهای جدید هر روزه زندگی آنها و معیارهای سنجش میزان موفقیت در شبکه‌های اجتماعی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. توصیه می‌کنیم همواره روی ترندهای جاری، چالش‌های به‌روز و نقاط ضعف مخاطبان هدفتان تحقیق کنید.

متفاوت بیندیشید

امروزه کسب و کارها در شرایط بسیار هیجان‌انگیزی قرار دارد. بازاریابان به‌خوبی می‌دانند که نسخه واحدی برای روش داستان‌سرایی وجود ندارد. به‌عنوان مثال می‌توانید به‌جای تمرکز روی محتوای مبتنی بر کیفیت، روی رویکردهای بازاریابی چالشی تمرکز کنید. پس از ایجاد روایت اصلی خود بهترین ترکیب و فرمت را برای اشتراک آن با مخاطبین آزمایش کنید و اگر قصد تولید یک محتوای تعاملی دارید، توصیه می‌کنیم زمان بیشتری به برنامه‌ریزی اختصاص دهید.

دارایی‌های خود را اولویت‌بندی کنید

زمانی که لیست عناوین و اهداف شما آماده شد، نوبت به مشخص کردن اهداف برتر می‌رسد. برخی از اهداف را که حس می‌کنید توانایی بیشتری داشته و می‌توانند کمپین‌های شما را برای چندین هفته تغذیه کنند، در راس قرار دهید.

به محتوای خود شاخ و برگ دهید

حال که اهداف بنیادین شما مشخص شد زمان آن می‌رسد که فواصل بین این اهداف بنیادی را پر کنید. سعی کنید برای پر کردن تقویم محتوایی خود به‌دنبال ایده‌های کوچک و سریعی باشید که مرتبط با اهداف بنیادین و یا در راستای تقویت آنها باشند. درصورتی که یک متخصص توانمند داشته باشید می‌توانید یک کتاب الکترونیکی را به بخش‌های مختلف مانند چک‌لیست، اینفوگرافیک، راهنما، سری وبلاگ و اسلایدهای تبلیغاتی تفکیک کرده و در زمان‌های مناسب از آنها استفاده کنید.

شک نکنید، شروع کنید

توسعه یک تقویم محتوایی عمیق و اجرای استراتژی‌های آن نیازمند زمان و تلاش زیادی است. همچنین تولید محتوای باکیفیت زمان‌بر است. واقعیت این است اگر قصد رونمایی از یک کمپین خوب را دارید، باید از همین حالا دست‌به‌کار شوید.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه‌بر ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند به‌منظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شماره‌های ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای رپرتاژ آگهی


10266076
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است