اقتصادی 14:32 - 06 اردیبهشت 1396
در معاملات تالار شیشه‌ای رقم خورد
در معاملات بورس تهران در آخرین روز دادوستدهای این هفته شاخص کل ۱۷۱ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۵۹۶ واحدی رسید. همچنین آیفکس با رشد ۸.۸ واحدی تا رقم ۹۲۲.۳ بالا رفت.

رشد نماد دارویی‌ها/ شاخص کل از نیمه کانال ۷۹ هزار واحدی عبور کرد

به گزارش ایسنا، امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۷۱ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۵۹۶ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن پس از ۱۲۹ واحد رشد تا کانال ۱۷ هزار و ۵۷۵ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۶۲ واحد رشد رقم ۸۷ هزار و ۵۸۰ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول با صعود هفت واحدی چندان تغییری نسبت به روز گذشته نداشت، اما شاخص بازار دوم با حدود ۱۰۰۰ واحد رشد کانال ۱۷۷ هزار و ۳۰۵ واحدی را تجربه کرد.

در معاملات امروز نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۱ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از این نماد پالایشگاه نفت اصفهان و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر مثبت را روی دماسنج بازار اعمال کردند.

در طرف مقابل نماد سایپا با ۳۲ واحد تاثیر منفی روی شاخص بیشترین نقش کاهنده را در دماسنج بازار سرمایه داشت و نمادهای ایران‌ ترانسفو، فولاد خراسان، ایران خودرو و پارس خودرو بیشترین تاثیر نزولی را برروی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

در گروه فرآورده‌های نفتی کوک و سوخت هسته‌ای شرایط نمادها غالبا صعودی بود به‌طوری که نمادهایی همچون پالایش نفت لاوان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تبریز توانستند بیش از سه درصد در قیمت پایانی رشد داشته باشند.

در گروه خودرو امروز تعدادی از نمادها از جمله سایپا، پارس خودرو، ایران خودرو دیزل، نیرو محرکه، محورسازان ایران خودرو و ایران خودرو در آخرین قیمت معامله و قیمت پایانی شرایط کاهشی را تجربه کردند اما در طرف مقابل ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، سایپا دیزل، چرخش‌گر و بهمن دیزل شاهد افزایش در قیمت پایانی بودند.

امروز در گروه مواد و محصولات دارویی شاهد رشد اکثریت نمادها در قیمت پایانی و آخرین قیمت پایانی بودیم. از جمله نمادهایی که از رشد بالایی برخوردار بودند ایران دارو، مواد اولیه دارویی البرز بالک و داروسازی امین را می‌توان نام برد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۷۶ میلیارد و ۷۹۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۴۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۴ هزار و ۵۷۵ نوبت دادوستد بود.

اما امروز در گروه سیمان، آهک و گچ شرایط تعدادی از نمادها همچون سیمان درود، سیمان سپاهان، سیمان ارومیه و سیمان شمال روندی رو به رشد داشت و در تعداد دیگری از نمادها روند کاهشی با شیب کم مشهود بود. در گروه فلزات اساسی نیز تعدادی از نمادها شرایط افزایشی و تعدادی نیز شرایط کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.

آیفکس نیز امروز ۸.۸ واحد بالا رفت و به رقم ۹۲۲.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۳۵ میلیارد و ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۲۶ میلیون و ۴۴۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۵ هزار و ۱۶۶ نوبت دادوستد بود.

انتهای پیام


9044254
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر کاهش نرخ‌های اجاره دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بنیاد مسکن روستایی گفت: تمامی واحدهای مسکن روستایی در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با پرداخت تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به رفع محدودیت‌های پروازی و بازگشت حالت عادی مسافران حتما از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک گفت: میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به لحاظ ارزش ۳۲.۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۲۵ محور شریانی و غیر شریانی در تمامی محور‌های جنوبی کشور همچنان به دلیل سیل و آبگرفتگی مسدود است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت میوه های نوبرانه را اعلام کرد و گفت: مغازه داران برمبنای فاکتور رسمی تنها مجاز به لحاظ حداکثر ۳۵ درصد سود هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر صمت گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه سرمایه‌گذاری انتقال آب به شهرک‌های صنعتی مورد تقاضا در نظر گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد گفت: با توجه به عدم تغییر حقوق و عوارض گمرکی و تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، تغییر قیمت کالا‌های اساسی تخلف است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران گفت: هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف کننده به ۶۵ هزار تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است