اجتماعی 08:59 - 27 شهریور 1393
زنجان - ایرنا - عضو انجمن تغذیه ایران گفت: چربی اشباع و اسیدهای چرب استفاده شده در سوسیس و کالباس از نوع ترانس، خطرناک و بسیار مضر است.

پروین افشار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سوسیس و کالباس جزء مواد غذایی فراوری شده به شمار می رود و گوشت فرآوری شده نیز هر گوشتی است که با دودی شدن، نمک سود کردن و اضافه کردن مواد شیمیایی خاص و مواد نگه دارنده تهیه می شوند.



وی یادآورشد: مقدار نمک استفاده شده در این نوع فراورده ها بسیار بالا بوده و مصرف مداوم آن عوارض نامطلوبی به دنبال دارد.



افشار تصریح کرد: مصرف مستمر سوسیس و کالباس به بیماریهای قلبی و عروقی، کلیوی، پوکی استخوان و سرطان منجر می شود.



وی بااشاره به اینکه موضوع مهم درفرآوری و تهیه این نوع محصولات استفاده از مواد نگهدارنده مانند نیتریت و نتیرات است ادامه داد: این نوع ترکیبات شیمیایی برای سلامتی بسیار مضر بوده و مصرف آن از طریق مواد غذایی ابتلا به انوع سرطانها را به دنبال دارد.



این کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: مصرف زیاد این نوع محصولات موجب بیماریهای پوستی و ژنتیکی نیز می شود و نیز ممکن است در مواردی کهیر ایجاد کند اما در بیشتر موارد تشدید کننده برخی بیماری های پوستی از جمله خارش و یا بیماری های حاد پوستی است.



وی یادآورشد: سوسیس و کالباس جزء غذاهای آماده ای محسوب می شوند که در زمان حاضر و با توجه به شرایط زندگی مردم و کم بودن فرصت زنان شاغل برای پخت و پز غذا در منزل بیش از گذشته مورد استفاده قرار می گیرد.



افشار خاطرنشان کرد: تمایل مردم نیز در مقایسه با گذشته نسبت به مصرف غذاهای آماده بیشتر شده و آنچه در موضوع تغذیه سالم باید به آن توجه ویژه ای شود مضرات مصرف زیاد سوسیس و کالباس و عوارض ناشی از آن است.



596/7320

انتهای پیام /*


4746997
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است