استانی 15:36 - 06 مهر 1399

حقوقی که به بیت‌المال بازگردانده شد

عباس پارسایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه امروز باید سبک زندگی مان را به سبک زندگی شهدا نزدیک کنیم، رمز موفقیت رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل را در ایمان به خدا و تعاون، مهرورزی و ایثار به معنای واقعی عنوان کرد.

ویژگی شهدا در تمدن سازی

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: این شاخصه ها برای ما تمدن سازی را به همراه داشته و ما را از بحرانی ترین بحران ها نجات داده و عزت مند کرده است.

وی با تأکید بر متفاوت و خاص بودن سبک زندگی شهدا، با مثالی از فرمانده شهیدش، اظهار کرد: من خودم فرمانده ام را دیدم که وقتی فیش حقوقی اش آمد، گفت «من تنها ۳۵۰۰ تومان از این حقوق را لازم دارم، بقیه را به بیت المال برگردانید». این فرمانده، شهید ابوالفضل رفیعی بود، فرمانده تیپ و قائم مقام لشکر نصر که در عملیات خیبر به شهادت رسید.

پارسایی که این روزها در حاشیه شهر مشهد کارهای فرهنگی می کند، اظهار کرد: این نگاه، یک نوع سبک زندگی و جهان بینی است که باید در زندگی امروز ما جاری باشد.

عبور از بحران‌ها با شبیه کردن زندگی‌مان به امثال سردار سلیمانی ها

وی بیان کرد: زمانی که ما نحوه سبک زندگی مان را ایثارگرانه کرده و امثال افرادی همچون سردار شهید سلیمانی کارهایمان را انجام دهیم، از بحرانی ترین بحران ها هم می‌توانیم عبور کنیم زیرا خود خدا گفته که «ان مع العسر یسرا».

این رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی افزود: معنای آیه این نیست که پایان هر سختی، آسایشی است بلکه بیانگر آن است که در حالی که شرایط سخت است، خدا در باطنش آسانی را ایجاد می کند و این نتیجه کار برای خدا کردن است زیرا اگر کاری برای خدا باشد، با بهجت و سرور همراه با عزت می توان از آن عبور کرد.

دوری از سبک زندگی مقاومت و ایثارگرانه؛ علت مشکلات امروز جامعه

وی، بخشی از مشکلات امروز جامعه را دوری از سبک زندگی مقاومت و ایثار عنوان کرد و گفت: باید بیشتر از قبل به وعده خدا ایمان و باور پیدا کنیم زیرا آن وقت است که می شود «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم؛ شما اگر خدا را یاری کنید (یعنی دین و پیغمبر خدا را) خدا هم شما را یاری کند».


10736635
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است