استانی 20:51 - 02 شهریور 1398

باید به سمت سبک‌سازی ساختمان‌ها پیش رویم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی رضا رجب‌زاده در چهارمین همایش زلزله با محوریت" مدیریت بحران، دورنمای آینده خراسان شمالی" اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی مسئولیت‌های حرفه‌ای و اجتماعی می‌طلبد زیرا صنعت ساختمان نیازمند نگاه حرفه‌ای‌تر و راه بهبود کیفیت آن داشتن چنین نگاه حرفه‌ای به آن است.

وی در ادامه سخنان خود یکی از مهم‌ترین تکالیف مدیران و مهندسان حوزه ساختمان با توجه به سبک‌سازی ساختمان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر استفاده از مصالح سنتی و سنگین در ساختمان‌ها دیگر منسوخ‌شده و باید به سمت سبک‌سازی ساختمان‌ها پیش رویم و با توجه به اینکه در منطقه زلزله‌خیز زندگی می‌کنیم وظیفه ما در این حوزه بسیار سنگین است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با گلایه از اینکه هنوز آیین‌نامه‌های دقیق در بحث سبک‌سازی ساختمان نداریم، خاطرنشان کرد: صنعت ساختمان صنعت پویایی است که نیازمند توجه بیشتری است.

وی تصریح کرد: اگر ایرادی در ساختار نظارت و احداث ساختمان دیدیم این موضوع باید ریشه‌ای حل شود ولی اعتقاددارم که بخش عمده آن حفظ شان و جایگاه مهندسان و اعتماد جامعه است.

رجب‌زاده تصریح کرد: اینکه نظام‌مهندسی در کشور ما آسیب‌ها و مشکلاتی دارد قطعاً تنها سازمان نظام‌مهندسی در آن دخیل نیست بلکه مهندسی در نظام آموزشی ما در سطح پایینی دیده‌شده است.

وی اظهار داشت: وقتی به نظم موجود در عالم هستی نگاه می‌کنیم و به آنچه در جهان هستی که مخلوق خداوند است دقت می‌کنیم به این باور می‌رسیم که خالق هستی دانش مهندسی را در حد اعلای خود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تمام اتفاقات موجود در طبیعت قابل پیش‌بینی است اما زلزله با ابزار کنونی بشر قابل پیش‌بینی نیست ولی روزی خواهد آمد که با تکنولوژی‌های به‌روز بتوانیم زلزله را پیش‌بینی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نگرش اشتباهی بین کسانی که در دانشگاه و در رشته مهندسی تحصیل می‌کنند باکسانی که کار می‌کنند وجود دارد که همین عامل موجب مهاجرت مهندسان شده و یا اینکه به دلیل مسائل اقتصادی و مالی جذب سایر رشته‌ها می‌شوند و این مسئله به‌نظام آموزشی کشور باز می‌گردد که باید شأن و جایگاه مهندسان در تمامی حوزه‌ها حفظ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با تأکید بر این‌که دانش مهندسی باید در صدر علوم کشورهای درحال‌توسعه باشد، گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های سطح کشور کرسی‌هایی در رشته مهندسی دارند که کسی طالب آن نیست و این در حالی است که دانش مهندسی باید در صدر علوم کشورهای درحال‌توسعه همچون ایران باشد.

در ادامه مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان شمالی نیز گفت: خراسان شمالی جزو استان‌های حادثه‌خیز کشور است به‌طوری که سال گذشته ۸۴ حادثه و رخداد طبیعی را شاهد بوده است. جواد نظری اظهار داشت: آخرین رخ داده طبیعی استان سیل فروردین‌ماه امسال بوده است که با تلاش و رهنمودهای استاندار خراسان شمالی و دستگاه‌های اجرایی متولی مدیریت خوبی را در مواجهه با سیل داشتیم.


10217507
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است