اجتماعی 14:06 - 01 مهر 1397
یکی از جدی‌ترین مشکلات در روابط بین زوج‌ها مسئله عدم مهارت در کنترل مشاجرات است. معمولا در شرایط مشاجره بهترین روشی که به ذهن خطور می‌کند سکوت و کناره‌گیری از ادامه بحث است.

چرا زوجین برای کنترل مشاجرات سکوت می‌کنند؟

به گزارش ایسنا و به نقل از سایکوسنترال، معمولا بیشتر انسان‌ها شهامت لازم برای صحبت‌کردن در مورد حقیقت‌های مورد نظرشان را ندارند، بنابراین در چنین شرایطی به جای بیان مسائل از طریق گفتمان و مذاکره، برای حفظ رابطه، سکوت را ترجیح می‌دهند.

روانشناسان معتقدند برخی انسان‌ها به صورت ناخودآگاه در چرخه کناره‌گیری از مشاجره قرار می‌گیرند. نکته جالب توجه این است که ممکن است این افراد برای جلوگیری از بحث از خواسته‌های خود نیز صرف نظر کنند.

معمولا این افراد دارای این ویژگی‌ها هستند:

۱.احساسات خشونت‌آمیز را نوعی خطر برداشت می‌کنند.

۲.به جای انتقاد از دیگران خود را به باد انتقاد می‌گیرند.

۳.برای راحتی بیشتر دیگران از شفاف کردن احساسات خود جلوگیری می‌کنند.

۴.علایق و تمایلات شریک زندگی را بر خواسته‌های خود ترجیح می‌دهند.

۵. خود را مسئول واکنش‌های مثبت و منفی شریک زندگی می‌دانند.

برای خروج از چرخه کناره‌گیری از مشاجره در گام اول لازم است افراد موقعیت خود را شناسایی کنند، در گام بعد با رعایت برخی نکات می‌توان به جای قربانی کردن خود در مشاجرات، صرفا با بحث منطقی و بدون تنش رابطه عاطفی را از حالت یکطرفه خارج کرد.

یکی از منطقی‌ترین روش‌ها برای خروج از این چرخه، آگاهی از این مسئله است که حق انتخاب برای هر انسانی کاملا محفوظ است، بنابراین شما باید به شریک زندگی‌تان ثابت کنید که او مسئول رفتار خودش است و هرگز همیشه خود را محکوم نکنید.

مهمترین ابزار برای خروج از این چرخه، صداقت در کلام و رفتار است. اگر شما احساسات خود را به صورت کاملا واضح و بدون روحیه سرکوب‌گرایانه به همسر خود منتقل کنید، قطعا او نیز واکنش مناسب و  درخور این صداقت را نشان خواهد داد.



انتهای پیام


9916178
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است