استانی 09:56 - 17 اردیبهشت 1395
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان:
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ظهور اندیشه توسعه پایدار با تأکید بیش از پیش بر افزایش نقش جوامع محلی، حرکت به سمت توسعه گردشگری پایدار را تسهیل می‌کند.

گردشگری پایدار ریشه در توسعه جوامع محلی دارد

رضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان با اشاره به نقش جوامع محلی در رسیدن به توسعه پایدار گردشگری اظهار کرد: مفهوم گردشگری پایدار ریشه در توسعه پایدار شهری و توسعه جوامع محلی دارد که این توسعه موجب رشد و پیشرفت همه جانبه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌شود .

وی توجه به گردشگری پایدار را عنصری مهم در تصمیم گیری‌های کلان کشور دانست و گفت: ظهور اندیشه توسعه پایدار با تأکید بیش از پیش بر افزایش نقش جوامع محلی، حرکت به سمت توسعه گردشگری پایدار را تسهیل می‌کند .

علیزاده بر لزوم آشنایی با مفهوم توسعه، سیر تکامل آن و چگونگی ظهور پایداری در توسعه برای تمام رده‌های مدیریت و تصمیم گیری در حوزه عمران و آبادانی تاکید کرد و افزود: باید در سیر مطالعاتی روند توسعه، نقش مشارکت جامعه محلی به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی مورد بررسی قرار گیرد.

وی، نگرش‌های نوین مشارکتی را یک نیاز ضروری برای شکل‌گیری گونه‌های جدیدی از گردشگری مانند گردشگری جامعه محور دانست و اضافه کرد: با توجه به ویژگی‌های گردشگری جامعه محور و نقش آن در توانمندسازی جامعه محلی، رونق این نوع گردشگری می‌تواند نقش موثری برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری به ویژه در کشورهای در حال توسعه ایفاء کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به توانمندی‌های نقاط مختلف استان در تحقق توسعه پایدار گردشگری، تقویت بخش خصوصی را عاملی مهم جهت بالندگی گردشگری مبتنی بر جوامع محلی خواند و بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد.

انتهای پیام


7871527
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است