فرهنگی‌هنری 16:40 - 06 اسفند 1396
تشریح جزئیاتی از حج 97
رییس سازمان حج و زیارت با اعلام زمان قطعی پروازهای حج که از ۲۶ تیرماه سال ۹۷ خواهد بود، گفت:‌ پایین‌ترین و بالاترین قیمت سفر حج به ترتیب، ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

هزینه حج واجب اعلام شد

به گزارش ایسنا، حمید محمدی با یادآوری این‌که ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع ۹۷ از ۸ اسفندماه آغاز می‌شود، افزود: افرادی که دارای قبض حج تا پایان دی‌ماه ۸۵ هستند برای ثبت نام در این کاروان‌ها فراخوانده شده‌اند. زائران ۷۲ ساعت فرصت دارند پس از انتخاب کاروان، حضوری مدارک خود را ارائه کنند و پس از پنج روز فرصت دارند مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند.

او با بیان این‌که به دلیل تفاوت قیمت هتل‌ها، ۲۳ نرخ متفاوت برای سفر حج ۹۷ اعلام شده است، گفت:‌ برای رفاه حال زائران پرداخت هزینه سفر حج در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول زائران باید در پرداخت نخست علاوه‌بر ودیعه اولیه و سود آن، حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

به گفته او، طول سفر حج از ۲۸ تا ۴۰ روز است و پروازها از ۲۶ تیرماه آغاز می‌شود. کاروان‌هایی که روز اول پرواز دارند مدت اقامتشان ۴۰ روز خواهد بود.

محمدی افزود: پروازها از ۲۰ ایستگاه انجام می‌شود که ۵۰ درصد زائران توسط هواپیمایی ایران به مدینه و ۵۰ درصد مابقی توسط هواپیمایی عربستان به جده اعزام میشوند.

او همچنین گفت: تصمیم‌گیری درباره انجام حج و یا مذاکره با عربستان در اختیار دبیرخانه شواری عالی امنیت ملی است. وقتی آنجا مصوب کردند هیأت حج هم برای مذاکره رفت و حاصل همان چیزی بود که خواسته شد. ما می‌خواستیم حتما شرایط سال گذشته حاکم باشد و علاوه بر آن در حوزه پزشکی و انتقال اقلام از ایران، مراودات بانکی و خدمات کنسولی امتیازهای بیشتری گرفته شود.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به محدودیت‌های خدمات کنسولی در سال گذشته، اظهار کرد: مبنای مذاکرات امسال بر این بود که این مشکلات اصولی حل شود. با توجه به توافقات با عربستان، پذیرفته شد سفارت سوئیس در هر دو کشور به عنوان حافظ منافع باشد که پس از راه‌اندازی آن ۱۰ نفر از نیروهای کنسولی به عربستان می‌روند و این بار حضورشان رسمی است و میتوانند خدمات کنسولی بدهند.

انتهای پیام


9691518
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است