اجتماعی 08:57 - 03 مرداد 1393
مرد تبهکار که با همدستی دوستش ، سناریوی دستبرد مسلحانه به خانه دوست همسرش را اجرا کرده بود در ردیابی های پلیسی به دام افتاد.

سناریوی مرد تبهکار برای دستبرد مسلحانه به خانه دوست همسرش

به گزارش خبرنگار مهر، 26 خرداد امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه به کلانتری 125 یوسف آباد اعلام شد .

با حضور مأموران در محل سرقت ، شاکی در اظهارات اولیه عنوان داشت : زمانی که به همراه یکی از دوستانم در خارج از خانه بودم ، دو سارق مسلح به اسلحه و قمه وارد خانه شده و با تهدید مادرم و پرستارش اقدام به سرقت تمامی طلا و جواهرات و دیگر اموال با ارزش و گران داخل خانه کرده اند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور قاضی عموزاد ، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای ادامه رسیدگی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

در تحقیقات از مادر شاکی و پرستار وی، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی آگاهی اطمینان پیدا کردند که سرقت از سوی افراد آشنا به محل زندگی شاکی و مادرش و با اطمینان از وجود اموال باارزش در داخل منزل صورت گرفته است .

مادر شاکی در اظهاراتش عنوان داشت: پس از آنکه دخترم به همراه یکی از دوستانش از خانه خارج شد ، زنگ خانه به صدا در آمد . پرستار در خانه را باز کرد و عنوان داشت که فردی که زنگ خانه را زده ، اسم و فامیلی دخترم را در پشت آیفون گفته و مدعی شده که از بستگان است . در حالی که منتظر ورود یکی از آشنایان خانوادگی به داخل خانه بودم ، ناگهان پس از باز کردن در آپارتمان از سوی پرستار ، دو مرد نقابدار که یکی از آنها اسلحه کمری و دیگر قمه در دست داشتند وارد خانه شده و به سرعت اقدام به بستن دست و پای هر دو نفر ما کردند . آنها دراظهارات خود مدعی شدند که دخترم را به گروگان گرفته اند و اگر اقدام به ایجاد سر و صدا و یا درخواست کمک از همسایگان کنیم، آنها دخترم را خواهند کشت . سارقان پس از اطمینان از اینکه ما سر و صدایی ایجاد نخواهیم کرد ، به محل نگهداری طلا و جواهرات داخل خانه رفته اقدام به سرقت طلا و جواهرات دخترم به ارزش تقریبی 50 میلیون تومان کردند".

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان در اولین مرحله به بررسی فرضیه "همدستی پرستار خانه با سارقان "پرداخته و با انجام تحقیقات پلیسی اطمینان پیدا کردند که پرستار هیچ نقش و مشارکتی در سرقت ندارد . در ادامه و با توجه به اطلاعات دقیق سارقان مسلح از مشخصات شاکی و همچنین میزان ، نوع طلاجات و محل نگهداری طلا و جواهرات ، بررسی فرضیه "ارائه اطلاعات طلاجات شاکی از سوی دوستان او " در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

کارآگاهان در تحقیقات خود به رفت و آمدهای یکی از دوستان شاکی مشکوک شدند که در روز سرقت، به بهانه انجام خرید و به همراه شاکی از خانه خارج شده و سارقان چند دقیقه پس از خروج آنها اقدام به سرقت کرده بودند .

با شناسایی این زن جوان ، تحقیقات در خصوص سوابق احتمالی وی و همچنین اعضای خانواده اش در دستور کار قرارگرفت و کارآگاهان متوجه شدند که همسر این او  یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف به نام امیر 35ساله است .

با شناسایی امیر، بررسی فرضیه "نقش و مشارکت وی در سرقت" در دستور کار اداره یکم قرار گرفت. کارآگاهان با سلسله اقدامات پلیسی و تخصصی اطمینان پیدا کردند که امیر یکی از سارقین است. به همین خاطر دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در حالیکه وی به همراه همسرش به یک رستوران غذاهای ایتالیایی رفته بود ، وی را دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل کردند .

امیر پس از دستگیری به مشارکت در سرقت مسلحانه اعتراف و یکی از دوستان خود به نام سهیل 30 ساله که چند سال پیش و در زمان تفریح در شمال کشور با او آشنا شده بود را به عنوان همدست خود در سرقت معرفی کرد.

"امیر " در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: "شاکی یکی از دوستان همسرم است . از صحبت هایی که همسرم در خصوص شاکی و وضعیت مالی آنها می گفت متوجه شدم که آنها وضعیت مالی و اقتصادی بسیار خوبی دارند . با اطمینان از این موضوع که شاکی مقدار زیادی طلا و جواهرات در اختیار دارد ، تصمیم به سرقت گرفتم . موضوع را با یکی از دوستانم به نام سهیل مطرح کردم تا اینکه مطلع شدم همسرم قصد دارد تا به همراه زن صاحبخانه به خرید برود . پس از رساندن همسرم به در خانه شاکی ، سهیل نیز به محل سرقت آمد و منتظر ماندیم تا آنها از خانه خارج شوند. حدودا ساعت 17 بود که آنها از خانه شدند . ما نیز دقایقی بعد از رفتن آنها و اطمینان از این موضوع که در داخل خانه مردی وجود نداشته و تنها مادر شاکی و پرستارش در خانه هستند تحت عنوان دوستان خانوادگی، زنگ واحد مسکونی آنها در طبقه چهارم مجتمع را زده و پس از ورود به خانه و بستن دست و پای آنها، با تهدید به کشتن شاکی  اقدام به سرقت کردیم".

با شناسایی محل سکونت سهیل در یکی از شهرهای شمالی کشور، نیابت قضایی اخذ و کارآگاهان اقدام به دستگیری دومین متهم پرونده کرده و در بازرسی از منزل وی مقادیری از اموال سرقتی و مقادیری از طلاجات کشف شد .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح هر دو متهم به سرقت مسلحانه و کشف مقادیری از اموال مسروقه، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و تحقیقات جهت شناسایی اسلحه کمری و دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.


4319837
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اختلاف یک میلیارد تومانی مرد دلال زمین و خودرو با مدیر شرکت آرایشی بهداشتی به جنایت ختم شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در ۹ استان، از امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیشترین تصادفات فوتی عابرین در شهر تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ترافیک در بزرگراه‌های شهید حکیم، همت، نواب، چمران، زین الدین و بابایی پرحجم است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراه‌های حکیم، همت، آبشناسان، نواب، چمران، زین الدین، بابایی و میدان سبلان پر حجم ،آزادراه و بزرگراه سعیدی فعلا خلوت هستند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: امسال ۲۵ تقاطع به بهره‌برداری می‌رسد و هر ماه حداقل دو طرح عمرانی افتتاح خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است