علمی فناوری 11:39 - 24 تیر 1398
وحدت خبر داد
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان شمالی در سال ۹۸ خبر داد.

اعتبار ۱۱ میلیاردی صندوق نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست با فناوران استان خراسان شمالی خبر داد:

هم‌زمان با سفر هیات دولت به استان خراسان شمالی،

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان شمالی در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر وحدت در نشست با فناوران استان خراسان شمالی که در محل سالن جلسات پارک علم و فناوری خراسان شمالی برگزار شد با بیان این‌که مصوبات سفر قبلی هیات دولت به استان برای حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ۷۰۰ میلیون تومان برای پنج سال بوده است، افزود: در سفر فعلی ۱۱ میلیارد تومان اعتبار فقط برای سال ۹۸ به تصویب رسیده است.

وی همچنین از اختصاص ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور جهت حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان خرد و کوچک خبر داد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی ظرفیتی به اعتبار ۱,۵۰۰ میلیارد تومان جهت ارائه به شرکت‌های بزرگ‌تر در نظر گرفته است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: در سال‌های آینده نوآوری در هر منطقه حرف اول را می‌زند و فناوران با شناسایی اولویت‌ها و مزیت‌های جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنند، باید تلاش کنند موجب توسعه آن منطقه شوند.

وی مطالبه‌گری شرکت‌های دانش‌بنیان را در شکل‌گیری نهادهای مالی خصوصی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان و وجود شتاب‌دهنده‌های خصوصی در فرآیند رشد ایده‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان هر منطقه نقش غیرقابل‌انکاری دارد.

دکتر وحدت تصویب کاهش سرمایه اولیه مورد نیاز برای راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان شمالی و اخذ سهام توسط صندوق نوآوری و شکوفایی را از اقدامات اجرایی در سرعت بخشیدن به این مهم برشمرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان نهاد اصلی تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نباید صف دریافت تسهیلات و وام‌ها را طولانی کند و در تلاش است نیازهای مقطعی شرکت‌ها را رفع کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور بسته به میزان رشدی که دارند، از حمایت‌های توسعه‌ای، تجاری‌سازی، زیرساخت‌های رقابتی و تسهیلات مالی مختلف و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر برخوردار می‌شوند.

دکتر گرمه‌ای، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز با بیان اینکه اقدامات لازم جهت راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله ثبت این صندوق هستیم.

دکتر گرمه‌ای در ادامه همچنین، اختصاص ۲ خط اعتباری ویژه و جدا برای حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان شمالی را خواستار شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان استان نیز در این نشست با معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود به طرح نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و توجه ویژه جهت تخصیص اعتبار به این شرکت‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته را خواستار شدند.

انتهای پیام


10177851
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است