اقتصادی 17:57 - 16 اسفند 1399

عوامل موثر در تعیین تعرفه پست خارجی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در بین انواع پست، پست خارجی یکی از نمونه‌هایی است که هزینه در آن بسیار مهم است و در واقع این موضوع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که می‌خواهند کالای خود را به کشورهای دیگر ارسال نمایند. از همین رو در این مطلب می‌خواهیم به بررسی تعرفه پست خارجی بپردازیم.



چگونگی تعیین تعرفه پست خارجی

یکی از خدماتی که توسط شرکت پستکس ارائه می‌شود ارسال کالا به کشورهای دیگر است که با نام پست خارجی شناخته می‌شود. نکته‌ی مهمی که در این نوع از پست وجود دارد تعرفه‌های مربوط به آن می‌باشد که باید مطابق با قوانین بین المللی تنظیم شوند و هر ساله شرکت پست مطابق با این قوانین آن را ارائه می‌دهد. برای مشخص نمودن نرخ پست خارجی عوامل متعددی نقش دارند. برای مثال روش انتقال کالا می‌تواند یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار باشد. با توجه به این که از دو روش زمینی و هوایی در پست خارجی استفاده می‌شود می‌توان به این مورد به عنوان یکی از عوامل مؤثر در این امر اشاره کرد.

هم چنین این موضوع که قرار است کالای شما به کدام کشور خارجی ارسال شود هم یکی دیگر از موضوعات مهم می‌باشد. بر همین اساس شرکت پستکس برای تعیین دقیق تعرفه‌ها، کشورها را در دو گروه مجزا دسته بندی کرده است که با استفاده از این گروه بندی می‌توان به دید روشنی از هزینه‌ها دست یافت. همان طور که در رابطه با پست‌های داخلی وزن کالا به عنوان یکی از مؤلفه‌های تاثیر گذار در هزینه شناخته می‌شود در رابطه با پست‌های خارجی هم می‌توان همین مورد را به عنوان یکی از عوامل مهم در تعیین تعرفه معرفی کرد. علاوه بر وزن خود کالا وزن بسته ای که کالا برای ارسال در آن قرار می‌گیرد هم شامل تعرفه‌هایی می‌شود که باید مورد محاسبه قرار گیرد.

سامانه آنلاین پستی پستکس، سریع‌ترین روش ارسال مرسوله به خارج از کشور

سامانه پستکس به عنوان یک سایت پستی آنلاین می‌تواند شما را در امر ارسال مرسوله‌های خارجی یاری نموده و هر گونه سوال و ابهام شما در رابطه با تعرفه پست خارجی و چگونگی ارسال کالا را برطرف نماید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


10979828
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ‏- ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل ۳۸۰ روستا رفع شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: باید معافیت ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می کنیم در حوزه مورد نظر ببینیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۴ میلیون هکتار باید اجرا شود که نیازمند ۳ تا ۳.۵ همت اعتبار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است