استانی 19:37 - 02 شهریور 1398

حضور دانشجویان خارجی موجب توسعه ارتباطات و تعاملات فرهنگی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه بر توسعه روابط بین‌الملل در برنامه ششم توسعه تاکید شده است، اظهار داشت: توسعه این حوزه برای وزارت علوم نیز بسیار با اهمیت است و از آنجا که سهم ما در دهه های گذشته در پذیرش دانشجو در منطقه کم بود، شورای سیاستگذاری در همین زمینه تشکیل شد تا این سهم بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه شورای سیاستگذاری دانشجویان خارجی در این وزارتخانه تشکیل شده و در توسعه روابط بین الملل بخش آموزش عالی برنامه‌های جدی دارد، افزود: طی دو سال گذشته محدودیت پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های منطقه غرب کشور برداشته و رویکردهای مناسبی در این زمینه ایجاد شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نگاه مسئولان کردستان را نسبت به آموزش عالی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: فضای آموزش عالی در این استان به گونه‌ای است که می شود با کیفی سازی آن به جبران عقب ماندگی‌های کردستان کمک کرد.

غلامی به فعالیت دانشگاه‌های غیردولتی نیز اشاره کرد و یاداور شد: حمایت‌های لازم از این مراکز انجام می شود و در کنار آن نظارت، کنترل و ارزیابی هم داریم تا حداقل استانداردهای آموزشی رعایت شود.

وی با بیان اینکه کاهش ورود دانشجو به این دانشگاه‌ها در عین بیشتر کردن مشکلات آن، نقاط ضعف این مراکز را نیز نمایان کرد، بیان کرد: آموزش عالی نیاز به ساماندهی دارد و از لحاظ رشد کمی وضعیت خوبی داشته‌ایم ولی باید به دنبال کیفی سازی باشیم.


10217518
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است