استانی 13:55 - 06 بهمن 1399
باصولی:
ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی خواستار تعریف برنامه ای جامع برای حرکت رو به جلو جهاد دانشگاهی در استان مرکزی شد.

لزوم تدوین برنامه جامع برای حرکت رو به جلو جهاددانشگاهی استان مرکزی

مهدی باصولی ششم بهمن ماه در آیین تکریم و معارفه رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی پایتخت صنعتی کشور نامیده می شود و با توجه به استقرار این صنایع و تنوع تولیدات در این استان، این نامگذاری به حق است. این استان همچنین زادگاه و معرف بسیاری از نام آوران کشور در عرصه های مختلف است و بر همین اساس جایگاهی مهم را در کشور از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر انجام کار گزین در مجموعه جهاد دانشگاهی تاکید کرده اند، به بنیانگذاری رویان توسط مرحوم سعید کاظمی آشتیانی و تلاش های او برای به ثمر رسیدن این مجموعه علمی اشاره کرد و افزود: اگر رویان امروز به جایگاهی قابل توجه در کشور و دنیا دست یافته، این مهم به سادگی مهیا نشده، بلکه این جایگاه حاصل چندین سال مجاهدت و ممارست و تلاش جهادگران است، تلاشی که در نهایت باعث شده است که رویان بعد از ۲۰ سال بتواند ثمرات بزرگی را برای کشور و جامعه علمی دنیا به ارمغان بیاورد و آنچه در این عرصه و با توجه به این تجربیات حائز اهمیت است آنست که برای تحقق اتفاقی گزین در جهاد دانشگاهی همگی باید تلاش و کوشش کنیم.

باصولی با بیان اینکه استان مرکزی استان خاصی است، گفت: برنامه های مختلفی در استان ها تعریف و رصد شده است و استان مرکزی متناسب با ساختار خود از ظرفیت های بی نظیری برخوردار است. برای مثال در ساوه ظرفیت انار و در محلات سنگ و گل و ماهیان زینتی را شاهد هستیم که باید به آنها توجه کرد، از طرفی انتظار می رود که جهاد دانشگاهی در توسعه علمی استان نیز تاثیرگذار باشد و در همین راستا با توجه به پتانسیل ها، انتظارها از استان مرکزی بسیار بالاست، البته مجموعه استان مرکزی نیز باید جهاد دانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی غیردولتی مورد حمایت قرار دهند و قطعا این نهاد نیز با تمام وجود در خدمت استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زحمات بسیاری برای توسعه جهاد دانشگاهی در استان مرکزی کشیده شده است، گفت: هنوز راهی طولانی پیش روست و باید با توجه به ظرفیت ها، جهاد دانشگاهی استان مرکزی به جایگاه اصلی خود برسد. با توجه به تنوع ظرفیت های موجود در استان باید به این ظرفیت ها توجه شود و توسعه خدمات درمان ناباروری در این  استان رقم خورده و خدمات نوینی به جامعه استان مرکزی عرضه شود که سر منشاء اتفاقات مثبت علمی باشد.

باصولی اضافه کرد: لازم است برنامه جامعی برای حرکت رو به جلو این مجموعه تعریف و فعالیت شاخصی در مسیر حرکت این نهاد در استان معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید موازی کاری در اقدامات صورت بگیرد، بلکه باید به سمت فعالیت هایی رفت که به توسعه اشتغال استان کمک کند، افزود: باید به هویت جهاد دانشگاهی در استان توجه شود و امیدواریم مجموعه مدیریتی استان نیز از این مجموعه انقلابی حمایت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام


10920174
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است