اجتماعی 10:50 - 07 اردیبهشت 1396
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعامل خوب آموزش و پرورش با مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه بیش از 25 حکم قانونی برای توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

بیش از 25 حکم قانونی در برنامه ششم توسعه برای توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش تصویب شده است

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نجفی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در نخستین جلسه شورای حقوقی با اشاره به اهداف تشکیل این شورا اظهار داشت: طبق آیین نامه، این شورا با هدف اصلی اعلام‌نظر و پاسخگویی به استعلام‌ها، ‌تهیه لوایح و بررسی پیش‌نویس مصوبات دولت و ایجاد هماهنگی بین واحدهای حقوقی سازمان‌ها تشکیل شده است.

‌وی افزود: درتمامی فعالیت‌های آموزش و پرورش، به ویژه وقتی سند یا قراردادی تهیه می شود، باید چارچوب حقوقی آن رعایت شود.

نجفی ادامه داد: این شورا یک پشتوانه قوی برای پیگیری‌های لازم احتمالی در مراجع کلان قانون‌گذاری است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از فعال نبودن شورای حقوقی درهنگام تهیه سندتحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: هرسند وآیین نامه‌ای ایجاد حق و تکلیف می کند و وقتی ایجاد حق کند، تبدیل به مستند و ادله قانونی می شود، لذا باید پیش از آن‌که تبدیل به سند قانونی شود، از جهات مختلف حقوقی و محتوایی باید مورد مداقه و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بهره مندی از این شورا گفت: ترکیب این شورا و اعضای حقوقدان آن، ظرفیت مناسبی برای حل مشکلات برون دستگاهی است، زیرا معتقدیم آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی حقوقی می‌تواند بخشی از خلاء ناشی از پایین بودن آگاهی‌های حقوقی را جبران نماید.

نجفی با اشاره به 25 حکم قانونی مصوب در برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: عملیاتی نمودن و اجرای این 25 حکم قانونی، نیازمند تشریک مساعی حقوقی با ارکان آموزشی، اداری و مالی است و چارچوب‌های حقوقی و اجرای این احکام در عمل، نیازمند تدوین دستورالعمل‌های مربوطه است که باید با نظر شورای حقوقی باشد.

گفتنی است؛ نخستین جلسه شورای حقوقی وزارت آموزش و پرورش با حضور معاون حقوقی و امور مجلس،‌ مدیر کل حقوقی،‌ مدیران کل و رؤسای حقوقی سازمان‌های وابسته و 4 نفر از حقوقدانان مجرب کشور برگزار شد.

در پایان این نشست، احکام اعضای شورای حقوقی وزارت آموزش و پرورش که از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر شده بود، توسط رئیس شورا به اعضا ابلاغ و مقرر شد که جلسات بعدی به طور مستمر، هر دو هفته یکبار برگزار شود.


9045934
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است