فرهنگی‌هنری 12:49 - 02 شهریور 1398

اشتغال‌زایی زنان، از اهداف پویش مد است

به گزارش خبرگزاری مهر، آزیتا ترکاشوند یکی از اعضای این پویش در آخرین شب کنسرت مهران مدیری با لباسی ویژه در این مراسم حاضر شد تا این پیام را به مخاطبان برساند که با به کارگیری خلاقیت و بازطراحی می‌شود به اصلاح الگوی مصرف و همچنین کاهش آلودگی محیط زیست کمک کرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره علت حضورش  با لباس بازطراحی شده در این مراسم گفت: پویش مد یا مصرف گرایی قرار است در کنار پیام مهم زیست محیطی و اقتصادی‌اش، در شرایط اقتصادی فعلی برای زنان توانمند اشتغال ایجاد کند.

ندا سرمه، طراح لباس و مدیر پویش «مدیامصرفگرایی» که پیش از این به همین شیوه بازطراحی لباس آزیتاترکاشوند و همچنین هانا کامکار را در جشن حافظ به عهده داشته، درباره پیام مهم طراحی این لباس ایرانی در مراسم کنسرت مهران مدیری گفت: در تلاش هستیم برای این پویش نو فرهنگسازی کنیم. پویش مد یا مصرف گرایی نه تنها به کاهش آلودگی های محیط زیست کمک می کند، بلکه در شرایط فعلی اقتصادی می تواند فرهنگ منفی مصرف گرایی را که در نتیجه تبلیغات غلط در فضای مجازی به نسل جدید منتقل شده، کمرنگ کند.

به گفته این طراح لباس، پویش مد یا مصرف گرایی، قرار است مروج فرهنگ مثبت «خوشپوشی در عین سادگی» باشد. این پویش حاوی این پیام است که با استفاده از هنرهای بومی سرزمینمان می‌توانیم به جای خرید مجدد لباس برای باز آفرینی لباس‌های قدیمی‌مان اقدام کنیم.

آموزش های لازم، طراحی و آماده کردن فضاهایی برای کار و تولید برای ترویج این فرهنگ از قدم های دیگر این پویش است.


10217047
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است