ورزشی 10:07 - 31 اردیبهشت 1397
سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان، گفت: این که من سرمربی باشم یا دیگری، خیلی مهم نیست و تنها این اهمیت دارد که تیم به جایی رسیده که به مسابقه های بین‌المللی اعزام می‌شود.

سرمربی جدید بسکتبال سه نفره بانوان: پشت تغییر سرمربی فکر وجود داشته است

نیکا بیک لیک لی ، سرمربی  تیم‌ ‌ملی بسکتبال سه نفره بانوان  در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حاشیه هایی که اخیرا در تغییر سرمربی و حضور او در راس تیم ملی ایجاد شده ، بیان‌ کرد: دوست دارم همه چیز دور از حاشیه پیش برود و از تیم بعد از این همه سال که ممنوعیت شرکت در مسابقه های برون مرزی وجود داشت، حمایت شود. تلاش زیادی شده است  که تیم به مسابقه ها اعزام شود و دیگر این که  نیکا،  سرمربی  باشد یا دیگری، خیلی مهم نیست. تنها این اهمیت دارد که تیم به نقطه ای رسیده که به مسابقه ها اعزام می‌شود.

او ادامه‌ داد: فدراسیون تازه عوض شده است  و باید صبور باشیم. ان‌شاء‌الله نتیجه‌ خوبی رقم بخورد. هر سیستمی تلاش می‌کند تا بهترین افراد در کنارش کار کنند. قطعا پشت تصمیم فدراسیون برای تعویض مربی فکر وجود داشته است. چند نفر بزرگتر فکر کردند  و چنین تصمیمی را گرفتند. ما هم به وظیفه مان که خدمت به کشور است تا هر زمان که بخواهند عمل می‌کنیم.

بیک لیک لی در مورد گفته رئیس دپارتمان سه نفره مبنی بر این که برای رویدادهای مختلف در بسکتبال سه نفره  از سرمربیان جدید استفاده می‌کنیم، گفت:  منظور خانم کاکاونپور فرصت دادن است، همانطور که بازیکنان عوض می‌شوند  و به آنها فرصت داده می‌شود، می‌توان  در یک برهه مربی جدید را هم امتحان کرد.

او در ادامه‌  افزود: منظور این نیست که در هر اردویی یک مربی معرفی شود، بلکه منظور خانم کاکاونپور فرصت دادن است. او پانزده سال بازیکن تیم‌ ‌ملی بوده است. ممکن  است  یک سال  سرمربی تیم باشم و فدراسیون اخلاقم را دوست نداشته باشد و بگوید با بازیکنان بد برخورد کردم و سطح فنی‌ام در حد انتظارشان نبوده است، در نتیجه‌ بعد از یک سال به این نتیجه‌ برسند که من نباشم، این گونه نیست که اگر نیکا سرمربی است تا ابد سرمربی  بماند بالاخره تغییر باید از جایی شروع شود.

او افزود :  زمانی که خانم طیاری در فدراسیون بودند هنوز دپارتمان سه نفره درست شکل نگرفته بود و او همیشه در تیم های ملی حضور  داشت و مربی من بود و کارش را  همچنان ادامه ‌داد. او خیلی زحمتکش و دوست داشتنی است اما به هر حال تغییرات لازم بود.

سرمربی تیم‌ ‌ملی با بیان این  موضوع که در هر تغییری باید از افراد حمایت شود، گفت‌: چندین سال با فدراسیون و افراد قبلی کار کردیم، مثل کره شمالی بودیم چند مربی داشتیم،  ولی  هیچ پرورش مربی در ایران انجام نشد. یعنی فاصله نیکا بیک لیک لی با مربیانی که تا الان در تیم‌های ملی بودند، نزدیک ۲۵ سال است، در این ۲۵ سال خوابیدیم و هیچ سرمربی پرورش پیدا نکرد. این فضاها باید در اختیار بازیکنان و مربیان در اردوها و مناسبت های مختلف قراربگیرد.

بیک لیک لی در پاسخ به این سوال که یکی از انتقادات طیاری دخالت در کارش و مشخص نبودن جایگاه  افراد مختلف در تیم بود، آیا در کار شما هم دخالت می‌شود، بیان‌ کرد: بیشتر از ۱۰ روز است  که با بازیکنان در اردو هستیم و تمرین کاملا در اختیارم است  و دخالتی نمی بینم. در بسکتبال غیر از دخالت، بحث تعامل وجود دارد. کسانی که از دپارتمان سه نفره در تیم حضور دارند باسواد هستند. اگر مطلبی ایجاد می‌شود اسمش را دخالت نمی گذارم.

او ادامه ‌داد: باید از دانش، تجربه و توانایی همدیگر استفاده کنیم. اگر چنین نگاهی وجود داشته باشد اهل استفاده کردن هستم، خانم طیاری استادمان است  و حرفش متین است  اما راجع‌ به کار خودم در این مدت دخالتی احساس نکردم.

بیک لیک لی با بیان این موضوع که تیم و کادر از نظر روحی وضعیت خوبی دارند، گفت‌:  هیچ نیروی بیرونی  که تیم را اذیت کند، وجود ندارد. در مورد ساعت ورود و خروج هم باید بگویم هفته ای که در کرمان بودیم هیچ بازیکنی پایش را از هتل بیرون نگذاشت، آن قدر تمرینات سخت، فشرده و از نظر فنی بالا بود که بازیکنان توان بیرون رفتن از هتل را نداشتند. بازیکنان خیلی همدل بودند و در حال حاضر احساس آرامش در کار و کل مجموعه وجود دارد. امیدوارم این روند ادامه ‌داشته باشد و به پیشرفت بسکتبال ایران کمک کند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال سه نفره بانوان در مورد لباس های بازیکنان این تیم که در کاپ آسیا که باعث نارضایتی بازیکنان شده بود، گفت‌: برای مسابقات جهانی لباس های درای فیت نایک را سفارش دادند که اگر به موقع برسد مشکل حل می‌شود. لباس اصلی بازیکنان عوض نمی‌شود،‌ بلکه  فقط لباس زیر که مشکل ایجاد کرده بود و عرق را در خود نگه می داشت تعویض  می‌شود.

سرمربی  تیم‌ ‌ملی بسکتبال سه نفره بانوان به سطح مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت‌:  در کاپ آسیا تنها دو بازی داشتیم اما در مسابقه های جهانی چهار بازی باید انجام دهیم که سطح بالایی از آمادگی را می‌خواهد. اولین کارمان این است که بازیکنان را از نظر بدنی و تکنیکی به سطحی که مدنظرمان است برسانیم چون برابر تیم‌های سخت تر نسبت به کاپ آسیا بازی می‌کنند.

او  در مورد گروه ایران در مسابقه های جام جهانی بسکتبال سه نفره بانوان، بیان‌ کرد: آسان ترین تیم در گروهمان آندورا است که از نظر رنکینگ دو پله با ژاپن  که در کاپ آسیا رقیبمان بود، فرق دارد. آمریکا که پنج یا شش دوره و روسیه هم در چهار سال اخیر قهرمان مسابقه های جام جهانی بسکتبال سه نفره بانوان بودند.

بیک لیک لی ادامه‌ داد: گروهمان بسیار سخت است  و تلاش می کنیم تا بازیکنان سطحی از بازی را که در خور ایران باشد، نشان دهند.

سرمربی  تیم‌ ‌ملی بسکتبال سه نفره بانوان در مورد بازی تدارکاتی قبل از  مسابقه های جهانی، گفت‌: با این که  فرصت کم است اما هنوز هم به دنبال بازی تدارکاتی هستیم. با چند کشور که به ویزا نیاز ندارند مثل گرجستان، ترکیه و ترکمنستان چند جلسه داشتیم و سعی کردیم پیگیری کنیم.

او در ادامه ‌افزود: این که در این فرصت کوتاه هماهنگی ایجاد شود که تیمی به ایران بیاید یا ما به خارج از کشور برویم موضوع خوشایندی است اما  برای این هماهنگی مراحل اداری وجود دارد  که در حال انجام آنها هستیم.  همچنین از نظر هزینه ها هم باید با اسپانسر تیم صحبت کنیم که  برای برگزاری بازی تدارکاتی تیم را بیشتر حمایت کند.

بیک لیک لی به بازیکنان زیر ۲۳ سال حاضر در اردوی تیم‌ ‌ملی بسکتبال سه نفره بانوان اشاره و  بیان‌ کرد: دو بازیکن زیر ۲۳ سال در اردوی تیم‌ ‌ملی حضور دارند و این که  در مسابقه های جهانی چند درصد از آنها استفاده کنیم هنور مشخص نیست. در چند روز آینده لیست نهایی را اعلام می‌کنیم. تیم هایی که آینده نگری می‌کنند اصولا یک بازیکن ۱۸ تا ۲۳ ساله را در ترکیب‌شان دارند.

او در مورد جوانگرایی در تیم‌ ‌ملی بسکتبال سه نفره بانوان بیان کرد: برای این کار ۱۰۰ درصد برنامه داریم ، البته شروع خوبی داشتیم. اگر به تیم های دیگر نگاه کنید سن بازیکنان‌شان بین ۲۷ و ۲۸  سال است  یعنی یک مرتبه بازیکنانی را که ۲۳ و ۲۴ سال سن دارند، در تیم قرار نمی‌دهند. اما ممکن است یک یا دو بازیکن جوان تر را در تیم داشته باشند.

او در این مورد افزود: رده سنی چون آزاد است همه تیم ها قطعا از بازیکنانی که ۳۴ و ۳۵ سال سن دارند، استفاده می‌کنند. جوانگرایی یکی از کارهای اصلی‌مان است. در حال حاضر هم چند نفر از بازیکنان سن کمی دارند و شش تا هفت بازیکن داریم که تا ۱۰ سال آینده می‌توانند بسکتبال بازی کنند.

به گزارش ایسنا، تیم‌ ‌ملی بسکتبال سه نفره بانوان که خود را برای حضور در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال سه نفره بانوان در فیلیپین آماده می‌کند دومین اردوی تمرین خود را در کرمان به پایان رساند و از صبح دوشنبه ۳۱ اردیبهشت دور سوم اردوی خود را شروع می‌کند .

رقابت‌های جهانی بسکتبال سه نفره بانوان  از ۱۸ تا ۲۲ خرداد در فیلیپین برگزار می‌شود و ایران در  گروه C این مسابقه‌ها با تیم های آمریکا، روسیه، آندورا و اوگاندا هم گروه است.

انتهای پیام


9785444
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از تیم‌های رده‌های پایین جدول خودشان را پیش باخته برابر سرخپوشان می‌بینند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم صنعت نفت آبادان بعد از دریافت گل اول متلاشی شد و نتوانست جبران کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های سری آ مزد عملکرد درخشان خود در فصل جاری مسابقات اروپایی را گرفتند و یک سهمیه برای لیگ قهرمانان اروپای سال آینده به این لیگ اضافه شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز پیگیری می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بایرلورکوزن رکورد شکست ناپذیری در فوتبال اروپا در قرن ۲۱ را جابجا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه ۳ بر هیچ یک نتیجه عالی در فوتبال حساب می‌شود و از عملکرد بازیکنانم واقعا رضایت دارم.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است