سیاسی 01:15 - 09 مهر 1399
نصیرایی:
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تنها راه امروز ما برای پیشرفت، توسعه و امنیت ایران میدان دادن به متخصصین متعهد ایرانی و جوانان است، تاکید کرد: اگر به جوانان متدین ایرانی میدان داده شود همانطور که در دفاع مقدس تمام ابرقدرت های شرق و غرب عالم را زمین گیرکردند امروز هم خواهند توانست مستکبرین عالم را به خاک سیاه بنشانند.

مانند دوران دفاع مقدس به جوانان متعهد میدان بدهیم

مجید نصیرایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم توجه بیشتر به اندیشه مقاومت در حوزه امنیت با توجه به فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: قطعا اینکه از دوران دفاع مقدس اتفاقات، شرایط، جانفشانی ها و ایثارگری ها آن دوران برای امروز چه استفاده ای داشته باشیم حائز اهمیت است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از آیات قرآن سرنوشت پیامبران پیشین، سرنوشت اقوامی پیش از ما و حوادث دوران آن ها را برای امروز ما مورد اشاره قرارداده است، دلیل آن چیست؟ چون قصد دارد به این مهم تاکید کند آن خدایی که محافظ حضرت موسی بود و او را به همراه اصحابش  از نیل گذر داد امروز هم هست؛ یعنی اگر رفتار خود را در جهت تقویت توحید و ارزش های انسانی و الهی قرار بدهیم قطعا حمایت خدا امروز هم هست.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اینکه چرا امروز مسئله دوران دفاع مقدس را بازگو می کنیم و تلاش داریم که فراموش نشود دلیل دارد، باید بدانیم در آن زمانی که شاهد هجمه همه جانبه مستکبرین عالم علیه مردم ایران و نظام اسلامی بودیم ما از لحاظ قدرت نظامی و امکانات چه داشتیم؟با توجه به قدرت امروز جمهوری اسلامی و آگاهی امروز ملت ایران  اصلا قالب مقایسه نیست، ما در آن زمان با دست خالی ولی با توکل‌ و با توسل و با میدان دادن به جوانان و با خلاقیتی که ملت ایران داشتند توانستیم از زیر بار آن هجمه ها با پیروزی خارج شویم و در کنار آن توانستیم نظرمان را به جهان تحمیل کنیم و این را بگوییم که نمی توانید با ملت ایران با زور صحبت کنید و باید به آن ها احترام بگذارید.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: ما در همان دوران اقتصاد کشور را با کمک مردم مدیریت کردیم،در همان دوران پیشرفت های بزرگی را در حوزهایی همچون حوزه نظامی،پزشکی و صنایع و دیگر حوزه ها به ارمغان آوردیم، پس پایه و اساس پیشرفت های امروز ما در فشارهای همان دوران گذاشته شده است، امروز هم به ظاهر آمریکایی ها و مستکبرین عالم بازهم همان تحریم ها و بستن تمامی روزنه های تامین منافع اقتصادی کشور ما را البته به تعبیر خودشان در پیش گرفتند و هیچ راهی برای بهره برداری از فرصت های بین المللی برای ما نگذاشته اند، پس اکنون هم باید از همان الگو و تجربه پیشین خودمان استفاده کنیم و باورکنیم که باید روی پای خودمان بایستیم.

نصیرایی گفت: باید حل مسائل اقتصادی و فرهنگی و مدیریتی و همه مباحث و مشکلات را با توجه به ظرفیت های داخلی خودمان مورد توجه قراربدهیم، این مهم باید برای همه اقشار جامعه جا بیفتد که برای پیشرفت یک راه بیشتر نداریم و آن هم توجه به ظرفیت های داخلی خودمان است، یعنی باید به جوانان و نخبگان خودمان توجه ویژه داشته باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: اگر کسی ایران را دوست دارد باید بداند که یک راه بیشتر برای پیشرفت، توسعه و امنیت ایران وجود ندارد و آن هم این است که باید به متخصصین متعهد ایرانی و به جوانان ایرانی میدان داده شود، همه مطمئن باشیم اگر به جوانان متدین ایرانی میدان داده شود همانطور که در دفاع مقدس تمام ابرقدرت های شرق و غرب عالم را زمین گیرکردند امروز هم خواهند توانست مستکبرین عالم را به خاک سیاه بنشانند.

انتهای پیام


10740940
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است