استانی 15:58 - 11 اسفند 1393
با حضور جمعی از مسئولان
گلزار شهدای روستاهای امامزاده نورالدین(ع) و چم لپو چاروسا با حضور جمعی از مسئولان غبارروبی و عطرافشانی شد.

گلزار شهدای روستاهای امامزاده نورالدین(ع) و چم لپو چاروسا غبارروبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، ظهر امروز با حضور فرماندار کهگیلویه، بخشدار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و اقشار مختلف مردم گلزار شهدای روستاهای نورالدین(ع) و چم لپو غبارروبی و عطرافشانی شد.

روستای چم لپو و روستای امامزاده نورالدین(ع) در 25 کیلومتری شهر قلعه‌رئیسی واقع است که این دو روستا با وجود 100خانوار و 350 نفر جمعیت 14 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرد.

سیدرضا غلامی ظهر امروز در مراسم غبارروبی گلزار شهدای روستای چم لپو اظهار داشت: اگر بخواهیم بگوییم که در مسیر انقلاب حرکت کرده‌ایم باید از شهدا و مسیری که در پیش گرفته‌اند الگو‌برداری کنیم. 

رئیس شورای اداری چاروسا با بیان اینکه آرامش کنونی کشور مرهون ایثار و رشادت‌های شهدا است، بیان کرد: معرفی رشادت‌ها و جانفشانی‌های آنان همراه با سیره و سلوک این شهدا در کنار پیروی از منویات مقام معظم رهبری نقش مهمی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد و باید ماندگار شود.

غلامی خاطرنشان کرد: میراث شهدا، گفته‌ها، وصیت‌نامه‌ها و مسیری که طی کرده‌اند محکم‌ترین سند عدم انحراف از ‏مسیر انقلاب، امام و مقام معظم رهبری است.

این مسئول با بیان اینکه شهدا بهترین الگو برای مسئولان در راه خدمت‌رسانی هستند، ابراز داشت: امروز پاسداری از خون پاک شهیدان در واقع زنده نگهداشتن یاد و نام آنان است که باید در جامعه طنین‌انداز شود.

بخشدار چاروسا عنوان کرد: از دوران دفاع مقدس یادگارهای بسیاری بر جای مانده که مهم‌ترین و ماندگارترین آن، خانواده‌های شهدا هستند که باید قدردان آنها باشیم.

وی با بیان اینکه مردم بخش چاروسا همچنان منتظر حضور شهید گمنام به این بخش هستند، تاکید کرد: در چندین نامه و طومار مردم خواستار حضور شهید گمنام به بخش هستند تا بخش را با حضور شهید گمنام تبرک کنند.

غلامی اضافه کرد: تاکید مقام معظم رهبری درباره ضرورت پیشرفت علم و تحقق جنبش نرم‌افزاری نشان‌دهنده مسئولیت سنگین جوانان است که تحقق آن با ادامه دادن مسیر روشن شهدا هموارتر خواهد شد از مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا در ماه‌های آینده شهید گمنام به این بخش اختصاص دهند. 

سیدکرامت کریمی هم در حاشیه این مراسم اظهار داشت: هر روز ما باید روز شهدا باشد و هر آنچه از امنیت، آسایش و آرامش داریم، مرهون شهداست.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه شهدا بهترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: شهدا انسان‌های کاملی هستند و این کمالشان برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است، وعده‌های خداوند متعال در جهان عملی می‌شود و این پرچم شهداست که روز به روز در حال برافراشته شدن است.

وی افزود: شهدای گرانقدر با ایمانی ارزنده در راستای دفاع از میهن و تحقق ارزش‌ها و آرمان های نظام اسلامی در برابر دشمنان قرار گرفتند.

رئیس شورای اداری شهرستان کهگیلویه اذعان داشت: شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس، بهترین و تاثیرگذارترین الگو برای پی‌بردن نسل امروز جهت دستیابی به چرایی تحقق انقلاب اسلامی هستند.

وی در پایان اضافه کرد: وظیفه ما این است که فرهنگ شهادت را به نسل آینده انتقال دهیم و این مهم از طریق جامعه فرهنگی و میسر است.

شهید سیدعلی نورالدینی روحانی مبارزی بود که در سالهای حکومت پهلوی کار تبلیغ را در روستاهای اطراف شهرهای دهدشت و بهبهان به عهده داشت و سرانجام توسط نیروهای ساواک به شهادت رسید که اولین شهید شهرستان کهگیلویه می‌باشد از شهدای همین روستا است.


5959028
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است