علمی فناوری 10:06 - 29 مهر 1393
در سال‌های اخیر نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های مختلف برای تحلیل اطلاعات مربوط به مسابقه‌های فوتبال راه‌اندازی شده‌اند.

نقش تکنولوژی در آنالیز اطلاعات فوتبال

به گزارش ایسنا، نرم‌افزار squawka از نظر تاکتیکی امکان آنالیز کردن مسابقه فوتبال را می‌دهد. به کمک این نرم‌افزار آمارهای مربوط به قبل و بعد از بازی‌ مشخص می‌شوند. این آمارها عبارتند از زمان تصاحب توپ، تعداد پاس‌ها، تعداد شوت‌ها، میزان درستی شوت‌ها، شانس‌های ایجاد شده، تکل‌ها، حرکات دفاعی. آنالیزهای مربوط به بازی‌ به صورت نمودار، نقشه، خطوط و نقطه‌های رنگی به نمایش درمی‌آیند.

این آمارها را می‌توان برای آنالیزهای مختلف مورد استفاده قرار داد. یکی از خصوصیت‌های مفید این نرم‌افزار توانایی بررسی بازی در یک مقطع زمانی خاص است.

از ابزارهای مفید دیگر می‌توان به ابزار مقایسه که پارامترها را در طول یک فصل بررسی می‌کند اشاره کرد. برای مثال می‌توان 5 تیم مختلف استرالیایی را انتخاب کرد و عملکرد آن‌ها را در یک فصل خاص با هم مقایسه کرد.

نرم‌افزار squawka کارایی ورزشکاران را نیز اندازه‌گیری می‌کند و به آن‌ها نمره می‌دهند. این نرم‌افزار اطلاعات مختلفی را برای این اندازه‌گیری به کار می‌گیرد. امتیاز داده شده به ورزشکار را می‌توان در سه قسمت حمله، دفاع و تصاحب توپ نیز مشاهده کرد.

وب سایت Four Four Two نیز تقریبا اطلاعاتی مشابه squawka به نمایش می‌گذارد. با این تفاوت که به بازیکنان امتیاز نمی‌دهد. این نرم‌افزار امکان مشاهده فعالیت‌های یک بازیکن را در یک مسابقه می‌دهد.

وب سایت دیگر به نام outside of the boot با استفاده از اطلاعات دو وب سایت قبلی نظرات و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهد. اطلاعاتی راجع به استایل و تاکتیک بازی هر تیم، هر بازیکن و هر مربی در این وب‌سایت قابل مشاهده است.

مسئله مهم در همه این وب‌سایت‌ها این است که آیا اطلاعات قابل اطمینان هستند و منبع آن‌ها کجاست. همه این سایت‌ها اطلاعات خود را از کمپانی دیتاهای ورزشی به نام opta تامین می‌کنند. opta اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را پخش می‌کند. opta بعد از هر بازی به مدت 48 ساعت اطلاعات را چک می‌کند تا از درست بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود.

آنالیزهای تاکتیکی در فوتبال در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته‌اند. این آنالیزها باعث شده که بینندگان درک بهتری از یک مسابقه فوتبال داشته باشند. برای مربیان و مدیران نیز این نرم‌افزارها مناسب هستند زیرا امکان تصمیم‌گیری‌های بهتری را به آن‌ها می‌دهد.

انتهای پیام


4999840
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است