استانی 13:50 - 23 مرداد 1399
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد
ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به زودی فصل دوم مرمت و دیگر اقدامات برای احیای بازار «سرشور» به همت شهرداری، با همکاری و نظارت میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

آغاز فصل دوم مرمت و احیای بازار تاریخی سرشور مشهد

ابوالفضل مکرمی‌فر با اشاره به بازدید از عملیات مرمت و احیای بازار سرشور مشهد اظهار کرد: این بازار با قوس پنج و هفت در مرکز و فضاهای جانبی در حال اجراست، تثبیت تزئینات آجری، مرمت در و پنجره در راسته بازار تا مسجد ذوالفقار ادامه پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده تشریح کرد: تمامی فونداسیون‌ها در این بازار اجرا شده است، هم‌چنین سازه جداره و نمای بازار طبق طرح در دست تهیه و انتقال به محل است.

بازار سرشور یکی از این بازارهای قدیمی با قدمت تاریخی است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، این بازار در قدیم در راه کاروانان و زائران بوده و این مکان مجهز به حمام است.

گفته می‌شود در قدیم که هیئت‌های عزاداری که به مشهد می‌آمدند قبل از زیارت، حمام کرده و بعد به زیارت حرم مطهر مشرف می‌شدند. این بازار در خیابان خسروی نو مشهد قرار دارد.

انتهای پیام


10665575
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است