اجتماعی 09:25 - 23 تیر 1393
ایلام- ایرنا- این روزها و در این هوای گرم تابستان مردم روزه دار ایلام پس از مدت ها و یکی دو سال هوای پاک و آسمان آبی، ماتم نشین حضور بی موقع گرد و غبار در استان خود شده اند.

ورود ناخوشایند گرد و غبار از عصر یکشنبه به آسمان مناطق باختری کشور، صبح دوشنبه باعث تعطیلی و توقف کامل فعالیت دستگاه های اجرایی در شهرستان های مرزی مهران و دهلران و نیز تاخیر یک ساعتی گشایش ادارات در شهر 220 هزار نفری ایلام مرکز استان شده است.



ریزگردها افزون بر کاهش دید افقی به سبب تراکم و شدت گرد و خاک باعث افزایش و خشکی دما شده است به گونه ای که تنفس در هوای آزاد برای افراد ایجاد مشکل می کند.



در این روزهای ماه مبارک رمضان، علاوه بر افزایش تعریق بدن ناشی از گرمی هوا، وجود پدیده گرد و غبار سب خشکی حلق و دهان و همچنین احساس تشنگی بیش از پیش کرده است.



اداره کل هواشناسی ایلام با صدور اطلاعیه شماره هشت خود به ورود پدیده گرد و غبار هشدار داده است.



بر پایه این اطلاعیه، بررسی نقشه های ماهواره ای خبر از تشکیل سامانه گرد و غبار و حرکت به سمت استان های غربی کشور به ویژه ایلام دارد.



این اطلاعیه می افزاید که پدیده گرد و غبار به علت آلودگی هوا موجب کاهش دید افقی در روز دوشنبه می شود.



گرد و غبار و ریزگردها که از شامگاه یکشنبه وارد استان غربی ایلام شده و لحظه به لحظه بر تراکم آن اضافه می شود، زندگی و فعالیت های عادی ساکنان شهرستان های ایلام، مهران، دهلران، و تا حدودی ایوان، ملکشاهی، بدره، سیروان و چرداول به ویژه مردم مناطق مرزی را مختل کرده است.



به گزارش ایرنا، ورود این حجم متراکم از گرد و غبار از آغاز سال جاری به سه شهرستان مرزی ایلام، مهران و دهلران پس از گذشت مدت ها بی سابقه بوده است.



مراکز بهداشتی و درمانی این مناطق از سالمندان و کودکان خواستند که در معرض هوای آزاد قرار نگیرند و در صورت امکان جز در موارد ویژه و لازم از منزل خارج نشوند.



استان ایلام با 430 کیلومتر دارای طولانی ترین مرز مشترک با کشور عراق است.



پدیده ریزگردها در چند سال گذشته زیان های جبران ناپذیری به بخش های اقتصادی، محیط زیست و منابع طبیعی این استان وارد کرده است. ک/4



7177/565

انتهای پیام /*




4232156
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است