فرهنگی‌هنری 15:15 - 08 مرداد 1393
انزلی - ایرنا - به همت معاونت اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی 9 برنامه فرهنگی، هنری، نمایشی با عنوان ˈجشنواره دریا بارانˈ طی تابستان امسال در محدوده گردشگری و تجاری این منطقه در حال برگزاری است.

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا، این جشنواره شامل نمایش های سنتی آیینی گیلان زمین، جشنواره پرواز بادبادک ها و کایت ها، جشنواره ملی اسب کاسپین، جشنواره اقوام ایرانی، جشنواره بندر در مه، پیش کنگره شعر زنان، مکتب خانه نیلوفران آزاد و کنسرت موسیقی سنتی است.



شروع به کار ˈمکتب خانه نیلوفران آزادˈ منطقه آزاد انزلی به عنوان یک مرکز آموزشی هنری دراین منطقه بخشی از جشنواره دریا باران است که مراحل تعیین سطح و آموزش به دانش آموزان دبیرستان های محدوده منطقه از چهارمرداد آغاز و تا 31 شهریورماه ادامه می یابد.



در مکتب خانه نیلوفران منطقه آزاد انزلی، نوجوانان می توانند با بهره گیری از استعدادهای خود مهارت های شخصی شان را در موضوعات فرهنگی، هنری و اجتماعی افزایش می دهند.



برگزاری ˈنخستین نمایش های سنتی آیینی گیلان زمینˈ، از تاریخ 7 تا 9 مرداد ماه از ساعت 19 الی 21 در نوروزخانه منطقه آزاد با اجرای سه نمایش آیینی ˈعروس برانˈ، ˈرابچرهˈ و ˈعروس گولهˈ و موسیقی فولکلورگیلان به نام ˈهایبرپاˈ برپا می شود.



جشنواره ˈبادبادکها و کایت هاˈ دیگر بخش ˈجشنواره دریا بارانˈ را تشکیل می دهد که هشتم مرداد ماه از ساعت 17 تا 19 در نوار ساحلی منطقه آزاد انزلی با حضور گردشگران و به ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود و در پایان نیز به باشکوه ترین پروازها جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.



برگزاری پنجمین سمینار تخصصی و دوازدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین دیگر بخش جشنواره تابستانی سازمان منطقه آزاد انزلی است که در روزهای 9 و 10 مرداد ماه به ترتیب در فرهنگخانه و نوار ساحلی منطقه با حضور استادان دانشگاه، محققان پرورش اسب و اسب کاسپین پرورش دهندگان و سوارکاران برگزار می شود.



همچنین جشنواره ˈاقوام ایرانیˈ از 15 مرداد الی 7 شهریورماه در حاشیه جنگلی محدوده منطقه برگزار می شود؛ در این جشنواره لباس ها، غذاهای محلی، آئین های نمایشی و موسیقی محلی استان های گیلان، خوزستان، آذربایجان، فارس، کردستان، ترکمن، خراسان و چهارمحال و بختیاری در قالب برپایی سیاه چادر به نمایش گذاشته می شود.



عروسک های بزرگ کاس آقا و کاس خانم به ارتفاع چهار متر از ابتدا تا انتهای شهریورماه در نوار ساحلی منطقه آزاد انزلی به نمایش عموم گذاشته می شوند تا گردشگران و مردم استان از طریق آشنایی با چهره و لباس زنان و مردان گیلان زمین، نمادهای فرهنگی و آداب و رسوم نیاکان این استان معرفی شود.



کنسرت موسیقی سنتی محلی گیلانی از دیگر بخش های جشنواره ˈدریا بارانˈ منطقه آزاد انزلی است که در روزهای 22 و 23 مرداد ماه با حضور یکی از چهره های ماندگار موسیقی فولکلور گیلان زمین، در نوروزخانه منطقه به اجرا در می آید.



جشنواره ˈتصویرسازی بندر در مهˈ نخستین بخش این جشنواره تابستانی است که با اعلام فراخوان از 21 اردیبهشت ماه آغاز و تا 30 مهرماه در فرهنگ خانه و نگارخانه آسمان منطقه آزاد ادامه خواهد داشت .



برگزاری نمایشگاهی از آثار برگزیده شرکت کنندگان در این جشنواره به مدت یک هفته از تاریخ هفتم شهریور ماه از دیگر بخش های جشنواره بندر در مه است .



پیش کنگره شعر زنان در چهارم و پنجم شهریور از ساعت 16 الی 21، آخرین بخش جشنواره تابستانی سازمان منطقه آزاد انزلی است که با هدف حمایت از شاعران گیلانی در فرهنگ خانه منطقه برگزار می شود و طی آن بانوان شاعر، آثار و سروده های خود را ارائه خواهند کرد.ک/1



620/695

انتهای پیام /*






4356714
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صفوی گفت: محوریت «شکرستان» موضوعات محیط زیست، مسئله آب، فناوری‌های جدید، کارآفرینی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» از سه کودکی گفت که زیر آوار‌ها همراه با موجودی ناشناس نگهداری می‌شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است