استانی 07:59 - 08 شهریور 1393
عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان:
عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان گفت: وزارت ارشاد بداخلاقی‌های رسانه‌ای و غیر حرفه‌ای برخی مطبوعات و خبرگزاری‌ها را رصد کرده و با آنها برخورد کند.

وزارت ارشاد با بدخلاقی‌های رسانه‌ای برخورد کند

حسن کربلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت حوزه رسانه و مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی خواند و اظهار کرد: این عرصه دارای ارزش‌های والایی است.

وی با اشاره به رعایت نکردن اصول و اخلاق حرفه رسانه‌ای توسط برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب افزود: برخی خبرگزاری‌ها و مطبوعات اصول حرفه‌ای و اخلاقی حرفه کار رسانه را رعایت نمی‌کنند و استفاده از اخبار بدون ذکر منبع را انجام می‌دهند و گاهی فراتر از این بداخلاقی رسانه‌ای پیش رفته و خبر را به نام خود منتشر می‌کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ادامه داد: زمانی که خبر مشکلی نداشته باشد هیچ سر و صدایی رخ نمی‌دهد اما اگر خبر به هر دلیلی تکذیب شود می‌گویند خبر را از فلان خبرگزاری برداشته‌ایم.

وی به یکی دیگر از بداخلاقی‌های رسانه در حوزه سایبر اشاره کرد و گفت: دست‌کاری ساعت انتشار اخبار از جمله بداخلاقی‌ها در برخی از رسانه‌های سایبری است.

کربلایی اضافه کرد: برخی خبرگزاری‌ها منتظر می‌شوند خبرگزاری‌های دیگر خبر را کار کنند بعد خبر را از روی آن کپی می‌کنند و ساعت انتشار را عقب می‌کشند تا بگویند زودتر از خبرگزاری‌های دیگر خبر را کار کرده‌اند که این اقدام نهایت بی‌اخلاقی در حوزه رسانه است.

عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران تصریح کرد: این نوع بداخلاقی‌ها موجب می‌شود تا تلاش خبرنگاران دیگر خبرگزاری‌ها دچار خدشه شده و نادیده گرفته شود.

وی کپی‌برداری را از دیگر بداخلاقی‌های رسانه‌ای در برخی از خبرگزاری‌ها عنوان کرد و گفت: کپی‌برداری از خبری که یک خبرگزاری دیگر منتشر کرده با تغییر تیتر و لید و یا برخی پاراگراف‌های آن، خبر را به نام خود منتشر می‌کنند که تمام این موارد نشان می‌دهد چنین خبرگزاری‌هایی اصول حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند و موجب می‌شود حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری زیرسئوال برود.

کربلایی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا ورود جدی به موضوع داشته باشند و متذکر شد: وزارت ارشاد می‌تواند با تشکیل کمیته تخصصی اینگونه بداخلاقی‌ها را رصد کرده و حتما برخورد کند و تذکر دهد.


4595683
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است