استانی 02:07 - 22 مرداد 1399

فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در استان بوشهر گسترش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو عصر سه‌شنبه در نشست شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر اظهار داشت: هفته ابتدایی ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است.

وی اضافه کرد: جامعه اسلامی انتظار دارد هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز مورد توجه قرار گیرد و این حساسیت درباره امر به معروف و نهی از منکر لازم است در طول سال نیز وجود داشته باشد.

سردار رزمجو بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از فروعات دین مبین اسلام برای افزایش خیرخواهی در جامعه به وجود آمده و با کم رنگ شدن آن، جامعه به طور حتم با مشکلات اجتماعی و اخلاقی روبرو می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر خاطرنشان کرد: با ورود فضای مجازی به زندگی اجتماعی، به نظر می‌رسد بی‌تفاوتی اجتماعی نسبت به گذشته در جامعه شدت بیش‌تری پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: بی‌شک خانواده به عنوان نهادی مقدس و بی‌بدیل، نخستین، مهم‌ترین و اصلی‌ترین پرورشگاه و آموزشگاه فرد محسوب می‌شود تا جایی که ریشه رفتارها و ناهنجاری‌های اجتماعی به گذشته فرد یعنی در دوران کودکی و در بستر خانواده برمی‌گردد.

سردار رزمجو افزود: به همین دلیل است که خانواده در این زمینه وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارد که لازم است نقش پدر در این میان، نقشی محوری باشد تا جامعه دچار ناهنجاری نشود.

وی ضمن تشکر از عملکرد شورای معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر تصریح کرد: فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و همگانی است و لازم است مسئولین با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی به انجام این کار بیش از گذشته پایبند باشند.

فرمانده سپاه استان بوشهر افزود: هر کدام از اداره‌های استان مسئولیتی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بر عهده دارند که لازم است با تعامل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، برنامه‌های تأثیرگذار و مداوم را در این زمینه اجرایی کنند.

اجرای برنامه‌های هفته امربه‌معروف نهی‌ازمنکر

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده اظهار کرد: تمام فعالیت‌های رسانه‌ای که در جهت اصلاح جامعه، آموزش و فرهنگ سازی تولید می‌شود در قالب فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر جای می‌گیرد که صدا و سیمای مرکز استان به طور اختصاصی با تولید برنامه‌های ویژه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه تلاش‌های زیادی را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام علی اکبری گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، برنامه‌های مختلفی ویژه این هفته در نظر گرفته شده است که در این هفته توسط اداره‌ها و دستگاه‌های متولی اجرا می‌شود.


10663199
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است