سیاسی 15:52 - 07 شهریور 1394
حجت الاسلام سید رضا تقوی گفت، امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند که نیروهای متدین با هم وحدت کنند.

دشمنان با کمک عوامل داخلی به دنبال نفوذند

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، حجت الاسلام سید رضا تقوی قائم مقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در اجلاس سراسری دبیران استانی سه تشکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به شرایط کشور با طرح این سؤال که رسالت ما چیست؟ اظهار داشت: شناخت وظیفه اصلی ترین وظیفه ما است و در صورت شناخت وظیفه اولین گام برداشته شده است.





وی تصریح کرد: معمولاً رسالت و وظایف انسان‌ها تا حدودی تحت تأثیر شرایط اجتماعی مشخص و شرایط اجتماعی باعث می‌شود حرکت خاص و رفتار ویژه داشته باشیم.





قائم مقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: شناخت زمان نیز از دیگر وظایف ما است و باید بر اساس آن شرایط و پدیده‌ها را بررسی کرد و کارها را دنبال کرد.





تقوی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) همواره تأکید بر حرکت متناسب با زمان داشته‌اند، با اشاره به شرایط امروز اجتماعی و سیاسی گفت: امروز دشمنی را در روبرو می‌بینیم که دندان تیز کرده و به شیوه‌های مختلف نتوانسته علیه انقلاب کاری انجام دهد. دشمنان در عراق، سوریه و یمن هر کاری توانسته اند، انجام داده اند؛ اما نتوانسته اند به اهداف خود برسند. تحریم‌ها را علیه ملت ایران به کار گرفتند؛ اما باز هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و می‌خواهند با تغییر رفتار از درون انقلاب اسلامی را استحاله کنند.





وی ادامه داد: ما خشنود و خوشحال نیستیم که سفارت انگلیس و جاسوسخانه آنها در ایران باز شده است.





رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یادآور شد: دشمنان با کمک عوامل داخلی شان به دنبال نفوذ هستند. رفتار عوامل آنها مشخص است که برای ورود آمریکا قند در دلشان آب می‌شود و هنوز برجام در مجلس شورای اسلامی و کنگره به جایی نرسیده خود را آماده کرده اند؛ باید هوشیار باشیم.





تقوی با اشاره به نقش احزاب ولایی در کشور اظهار داشت: احزاب باید کار تشکیلاتی کنند اما در مسائل ملی و کلی همه باید یکی شویم و راهی غیر از این نداریم. باید با وحدت و یکپارچگی پشت سر رهبری بایستیم.





وی افزود: اگر می‌خواهیم حزب اللهی و اصولگرا بوده و مثل کوه پشت سر رهبری باشیم، باید از حق شخصی خود بگذریم و به مصالح کلی و عمومی بیاندیشیم. امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند نیروهای متدین با هم وحدت کنند.





قائم مقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: باید جبهه ای ایجاد کرد و این جبهه نیاز به مقر فرماندهی دارد. مجموعه‌ای باید در قرارگاه باشند و نیروها را هدایت کنند تا همه نیروها در کنار هم وحدت داشته باشند. رسالت این مقر هماهنگ کردن احزاب و تشکل‌ها در جریان اصولگرایی است.





تقوی افزود: برای سازماندهی نیروهای ارزشی باید ظرفیت شناسی کرد. امروز ما ظرفیت‌های بالایی داریم که باید آنها را بشناسیم و تقویت کنیم. همیشه این موقعیت‌ها به وجود نمی‌آید.





وی تصریح کرد: فرصتی برای وحدت اصولگرایان به وجود آمده که باید از این فرصت حداکثر استفاده را انجام داد و امیدواریم روز به روز انسجام و وحدت و همگرایی نیروهای اصولگرا و ارزشی بیشتر شود. /باشگاه خبرنگاران

 

121


6974969
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان به شهر کراچی به عنوان مرکز ایالت سند سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را به رئیس جمهور کشورمان اهدا کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته کار و کارگر جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که برای شرکت در «دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه» در سن‌پترزبورگ حضور دارد، اهداف سفرش را تشریح کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیات بلندپایه سیاسی-اقتصادی و در سومین مرحله از سفر رسمی خود به پاکستان، دقایقی قبل وارد کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از تدوین و انتشار کتاب اولویت‌های پیشنهادی دوازدهمین دوره مجلس در این مرکز خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل غرب آسیا درباره تغییر معادلات بین المللی بعد از عملیات وعده صادق نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان سازمان امور مالیاتی را موظف کرد هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی را به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی بپذیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است