اجتماعی 16:34 - 14 خرداد 1399

نگاه متعالی ومترقی امام به مقوله تعلیم و تربیت را فراموش نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پیام تسلیتی به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی با اشاره به قدم نهادن انقلاب اسلامی در گام دوم خود، اظهار کرد: در سی و یکمین سالگرد ارتحال آن عزیز سفر کرده نیازمند بازخوانی گفتمان و آموزه‌های حیات‌بخش امام خمینی (ره) و تأکید بسیار به اصول و ارزش‌های والای آن هستیم که رمز و راز بقا و تکامل خط و اندیشه امام (ره) در وحدت و همدلی است.

در متن پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است: نیمه خردادماه هر سال یادآور به سوگ نشستن ملت بزرگوار ایران در غم فراق معمار کبیر و مبارز خستگی‌ناپذیری است که انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان رستاخیز و رویداد قرن بیستم با تکیه بر فرهنگ عاشورا به جهانیان معرفی کرده است. این روزها معطر به قیام ملتی مؤمن و انقلابی است که در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ با لبیک به امام و مقتدایشان عطر بهاران کنون را نوید دادند.

انقلابی که حماسه‌ای تاریخی را به ارمغان آورد و ندای عدالت‌طلبی و استکبارستیزی را فراگیر و ماندگار نمود به‌گونه‌ای که جوش و خروش این انقلاب با عبور از مرزهای جغرافیایی به عمق جغرافیای ذهنی آزادی خواهان و آزادگان جهان اشاعه یافت و بهت و حیرت و شکست امپریالیسم را به نمایش گذاشت.

در ادامه این پیام آمده است: در هنگامه شکوهمند گام دوم انقلاب اسلامی و در سی و یکمین سالگرد ارتحال آن عزیز سفر کرده نیازمند بازخوانی گفتمان و آموزه‌های حیات‌بخش امام خمینی (ره) و تأکید بسیار به اصول و ارزش‌های والای آن هستیم که رمز و راز بقا و تکامل خط و اندیشه امام (ره) در وحدت و همدلی است.

با تعظیم و تکریم از عطر حضور اندیشه امام راحل در جامعه و برنامه‌های موسع آموزش و پرورش که از نیم‌قرن پیش طرفداران نهضت خود را در گهواره‌ها می‌دیدند و با این باور و ایمان در این مسیر کم‌نظیر گام برداشتند، متعهد خواهیم ماند که نگاه متعالی و مترقی امام خمینی (ره) به مقوله تعلیم و تربیت را فراموش نخواهیم کرد و در کنف رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و در امتداد این مسیر نورانی گام بر خواهیم داشت و آن را ادامه خواهیم داد.

از این رو این‌جانب غمگنانه فرارسیدن «چهاردهم خرداد»، سالروز پرواز حضرت روح‌الله، آن «فقیه فهیم»، و آن و «قائد قائم»، و نیز «پانزدهم خرداد»، یاد روز «حماسه‌ی مردم غیور قم، پیشوا و تهران» را به عموم ملت شریف ایران، به‌ویژه جامعه‌ی فهیم فرهنگیان، دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی تسلیت و تعزیت می‌گویم.


10559595
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری منطقه یک گفت: تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس به عنوان یکی از نقاط پر تردد گردشگری منطقه یک با هدف زیباسازی محیطی و بصری، اجرا و نصب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضائی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا از جان باختن ۵۸۵ نفر در سفر‌های نوروزی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کل دادگستری استان تهران بر ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از افتتاح خانه روزنامه‌نگاران در سال جدید خبر داد و گفت: این خانه در محل خانه نراقی واقع در چهار راه طالقانی خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جشنواره بزرگ
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که پدیده زباله‌گردی و کودکان کار ساماندهی شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران گفت: اقدامات داوطلبانه هلال احمر جهاد خاموش است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اولین جلسه شورای فرهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف تقویت بنیان‌های فرهنگ سازمانی و صیانت و حفظ نیروی انسانی بر اساس آموزه‌های دینی و مذهبی برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به شهروندان در مراسم پرفیض شب‌های قدر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است